به گزارش پورتال شهرستان اقلید، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه محدودیت‌ها تا پایان هفته جاری ادامه دارد، اعلام کرد که در صورت بهبود نیافتن شرایط این محدودیت‌ها ادامه می‌باید و اگر وضعیت بدتر شود محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ بیشتری اعمال خواهد شد.

عبدالرضا قاسمپور  از روند افزایشی آمار ابتلا و بستری‌ها در فارس خبر داد و گفت: درصد مثبت شدن تست‌ها در این استان به ۳۶ درصد رسیده است.

او ضریب اشغال فعلی تخت‌ها را ۶۰ درصد اعلام و اضافه کرد: ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل شدن است. هرچند تاکید کرده‌ایم که ظرفیت تخت‌های عادی و ویژه اضافه شده و از ظرفیت بخش خصوصی در کنار بخش دولتی استفاده شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ۱۶ شهرستان در این استان قرمز است، گفت: ۱۳ شهرستان استان نیز در وضعیت نارنجی و هفت شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارند.

بنا به آخرین آمارهایی که از طریق نرم افزار ماسک حاصل شده، شمار شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز شیوع کرونا در سطح استان فارس دارند به ۱۶ شهرستان افزایش یافت.

وی افزود: شهرستان‌های شیراز، جهرم، خفر، داراب، زرین دشت، قیروکارزین، کوهچنار، کازرون، کوار، خنج، لارستان، گراش، لامرد، زرقان، ممسنی و اوز دارای وضعیت قرمز کرونا هستند.

قاسم پور ادامه داد: ١٢ شهرستان دارای وضعیت نارنجی هستند که از جمله این شهرستان‌ها می‌توان به مرودشت، فیروزآباد، نی ریز، ارسنجان، اقلید، آباده، بختگان، مُهر، پاسارگاد، سپیدان، بیضا، بوانات و استهبان اشاره کرد.

وی همچنین تاکید کرد: شهرستان‌های خرم بید، سروستان، خرامه، فراشبند، رستم، سرچهان و فسا از جمله شهرستان‌هایی هستند که وضعیت زرد کرونایی دارند.

رعایت ۷۵ درصدی پروتکل‌ها در فارس

قاسمپور با بیان اینکه براساس جمع بندی قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا، رعایت پروتکل‌ها در فارس به میزان ۷۵ درصد است، گفت: از مردم‌ فارس انتظار می‌رود همانند موج‌های قبلی حمایت بیشتری کنند و با رعایت پروتکل‌ها این موج نیز سپری شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه برخورد با متخلفین و ناقضین‌ ادامه دارد، این موضوع را دارای ضمانت اجرایی دانست و گفت: متخلفین صنفی با تذکر، جریمه نقدی و پلمب مواجه خواهند بود و در بخش دولتی هم مطابق قانون با متخلف رفتار می‌شود.

قاسمپور اضافه کرد: برخورد قانونی با برنامه‌ها و مراسم‌های مذهبی و آیینی و فرهنگی که علیرغم اعلام تعطیلی فعال باشد یا پروتکل‌های تعیین شده در آنها رعایت نشود، در مرحله اول تذکر کتبی و در مرحله دوم قطع بسته‌های حمایتی است.

او گفت: در بخش خودرویی نیز همچنان ممنوعیت تردد تداوم دارد و برای تردد شبانه ۲۰۰ هزار تومان‌ و ورود به شهرهای قرمز ونارنجی هم‌ به ترتیب یک میلیون تومان و ۵۰۰ هزار تومان جریمه اعمال می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: در بخش واکسن نیز تلاش بر این است که تعداد بیشتری واکسن در سطح استان تزریق شود. مشکلاتی در واکسن‌های وارداتی وجود داشت و از این هفته تزریق واکسن در همه کشور و به تبع آن استان فارس سرعت می‌گیرد.

قاسمپور با بیان اینکه تا زمانی که ۷۰ درصد جامعه واکسینه نشوند باید پروتکل‌ها رعایت شود، تاکید کرد: خطر نوع ویروس جهش یافته دلتا از ویروس‌های قبلی به مراتب بیشتر است.

او با بیان اینکه خرید صف‌های طولانی برای خرید بستنی و پیتزا، حضور در بوستان‌ها، تجمعات و…خطرآفرین است، از مردم خواست تا تحمل کنند تا واکسن بیشتری تزریق شود ودورهمی‌ها را تعطیل کنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین گفت: فعلا تصمیمی برای تعطیلی سیستم حمل و نقل ناوگان عمومی در محدودیت‌های جاری گرفته نشده است.