به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به حماسه همبستگی ملی در دفاع از ارکان مقدس نظام اسلامی و رهبری و پایان دادن به آشوب اخلال‌گران سال 1378 اشاره کرد و با بیان فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هر فتنه‌ای در مقابل نظام برخوردار از ملت هوشیار، ناکام است» اظهار داشت: فتنه سال 78 توطئه‌ای حساب‌شده بود که با کمک اتاق فکرهای خارج و داخل کشور طراحی شده بود.

وی با اشاره به اینکه کاشت این شجره خبیث در سال 78 بود و انتظار چیدن ثمره آن را 10 سال بعد یعنی در سال 88 انتظار داشتند تصریح کرد: اگرچه این فتنه پیامدهای تلخی برای نظام اسلامی داشت اما 9 دی‌ماه 88 بساط آن برچیده شد.

امام جمعه اقلید خاطرنشان کرد: ریشه چرکین و آلوده این فتنه هنوز خشک نشده و به دنبال فرصت دیگری مانند انتخابات 88 و بهانه‌ای برای بروز هستند ازاین‌رو ملت خداجو و انقلابی ایران اسلامی با تأسی به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر لزوم پشتیبانی از ولایت‌فقیه در راستای دفاع از اسلام و انقلاب، باید با هوشیاری و بصیرت سر بزنگاه‌ها مانع این شوند که فتنه به هدف و مقصود خود برسد.

طالبی به سالروز تأسیس شورای نگهبان در سال 1359 اشاره و با بیان گوشه‌ای از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت و جایگاه این شورا، از وظایف و تأثیر آن سخن گفت.

خطیب جمعه اقلید همچنین به اعلام پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی جمهوری اسلامی ایران در سال 1367 و نیز فرمایشات امام (ره) در این مورد اشاره و بیان کرد: ممکن است در آینده قلم‌ها و زبان‌هایی پیدا شوند که مسیر انقلاب اسلامی و پذیرش قطعنامه را تحریف کنند ازاین‌رو لازم است تا وصیت‌نامه امام راحل و بررسی نامه تاریخی پذیرش قطعنامه در رسانه ملی و کتاب‌های درسی دانشگاه‌ها و مدارس گنجانده شده و اساتید و معلمان دلسوز در راستای تحلیل آن بکوشند.

طالبی تأکید کرد: با توجه به تبلیغات سوء دشمنان و ساده‌اندیشی برخی از دوستان باید اقدامی مؤثر در این زمینه صورت گیرد تا این ساده‌اندیشی‌ها و غفلت‌ها موجب مشکل و تحریف نشود.

امام جمعه اقلید آزادی موصل از دست‌های پلید سران کفر را تبریک گفت و این پیروزی را شکست توطئه‌های شوم تجزیه‌طلبی و اختلاف انگیزی آمریکا در منطقه، و شکاف بین شیعه و سنی و طرح خاورمیانه جدید و... خواند و گفت: پیروزی در موصل عزای آمریکا، صهیونیسم غاصب، آل سعود و روباه پیر انگلیس است که در نتیجه جان‌فشانی سرداران شهید و شهدای مظلوم و غریب مدافع حرم و... به دست آمد.

خطیب جمعه اقلید به تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری طی چند روز آینده اشاره کرد و با تبریک به ملت و دولت جدید گفت: اعتبار ریاست جمهوری و مشروعیت وی با امضای ولی‌فقیه تأیید می‌شود.

وی عنوان کرد: قوای مسلح زیرمجموعه مقام معظم رهبری و تحت فرماندهی کل قوا اداره شده و تمام سازوکارهای آن از تولید یک فشنگ تا بالاترین سلاح روز نظامی، با راهنمایی و هماهنگی ایشان است ازاین‌رو لازم است که دولت تمام امکانات موردنیاز را در قالب وزارت دفاع یا به صورت مجزا برای تدارک دفاعی و امنیت کشور در اختیار این مجموعه قرار دهند.

طالبی با بیان اینکه شلیک موشک از هرکجای کشور به مقر دشمن چه در داخل یا خارج از کشور با هماهنگی و امر فرماندهی کل قوا و ولی امر مسلمین است تصریح کرد: اگر جامعه، دولت و... امنیت دارند در سایه وجود رهبری است که به عنوان ولی امر مسلمین بر ما حکومت دارد چراکه قوای مسلح کشور (ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، سربازان گمنام و...) همه از ولایت امر، دستور می‌گیرند.

خطیب جمعه اقلید با توجه به حجم هجوم دشمنان اسلام، افزایش بودجه دفاعی کشور را لازم و ضروری دانست و یادآور شد: هرچه قدرت دفاعی کشور بیشتر شود عزت ما نیز بادوام‌تر خواهد شد.

امام جمعه اقلید به مشکل اشتغال نسل جوان و تحصیل‌کرده کشور اشاره کرد و با انتقاد از وضعیت نامطلوب بازار، بانک‌ها و... بر لزوم تلاش جدی دولت در چهار سال پیش رو تأکید کرد و اظهار داشت: مردم نیز باید به‌اندازه توان خود به دولت کمک کنند تا مشکلات هرچه بهتر و سریع‌تر حل شود.

طالبی در پایان سخنان خود روز تأمین اجتماعی و بهزیستی را تبریک گفت و از تلاش کارکنان این نهادها در راستای خدمت به بندگان خدا و انجام وظیفه خالصانه آن‌ها تقدیر کرد.

انتهای پیام/