به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، سرهنگ موسی زارعی عصر امروز در آیین گشایش نمایشگاه یاس  کبود که با حضور مسؤول فرهنگی سپاه و رئیس، اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سالن اجتماعات این دانشگاه صورت گرفت زندگی در کشور اسلامی را سعادت دانست و اظهار داشت: برای هر گوشه‌ای از زندگی ما الگویی در دین و شریعت وجود دارد.

وی حضرت صدیقه طاهره(س) را یکی از اثرگذارترین و بزرگترین الگوهای دین اسلام خواند و از نقش مؤثر بانوان در جامعه سخن گفت و عنوان داشت: حضور مؤثر زنان در جامعه می‌تواند زمینه رشد، پیشرفت، تکامل و تقویت نظام اسلامی شود اما این اصل غیرقابل کتمان است که زنانی که حضرت زهرا(س) را در زندگی الگوی خود قرار دادند موفق‌تر بودند.

زارعی بابیان اینکه حضرت زهرا(س) الگویی در تمام زمینه‌ها هستند تصریح کرد: لحظه‌لحظه زندگی این بانوی بزرگ اسلام می‌تواند الگویی مناسب برای سعادت، خوشبختی، کمال، خدمت، تربیت فرزندان خوب و صالح باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه اقلید با اشاره به فضای مسموم و حرکت ضد فرهنگی دشمنان در تلاش برای ضربه زدن به اسلام، نمونه و الگو بودن و حفظ کرامت انسانی را عاملی مهم دانست که در راستای آن باید کوشید.

وی ادامه داد: جوانان ما امروز در جامعه و فضایی زندگی می‌کنند که دشمنان در انحراف باورها و اعتقاد آن‌ها می‌کوشند چراکه در عرصه‌های دیگر شکست خوردند ازاین‌رو برای از بین بردن تعهد ملی و مذهبی ما از هیچ توطئه و اقدامی کوتاهی نمی‌کنند و می‌خواهند با تهی کردن جوانان از دین، با دین علیه دین کار کنند.

زارعی ارزش‌های والای اسلام، انقلاب و دفاع مقدس را بهترین عامل برای مقابله با مکر دشمنان خواند و گفت: انقلاب ما برگرفته از مکتب عاشورا و خط و مشی ائمه است که زنان و دختران ما نقش بسزایی در آن داشته و دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه اقلید با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی مدون و جامع برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیان داشت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی در راستای بصیرت‌افزایی و هوشیاری ملت به‌ویژه نسل جوان امری لازم و ضروری است.

زارعی محیط دانشگاهی را فضایی بانشاط و باانرژی خواند که دشمن در کمین آن است و تأکید کرد: دانشجویان باید هوشیار باشند تا افرادی که به دنبال منافع حزبی و سیاسی خود هستند از آن‌ها سوءاستفاده نکنند چراکه دانشجو به‌عنوان اهرمی برای تقویت نظام و اسلام است.

به گزارش فارس، نخستین نمایشگاه یاس کبود که به همت بسیج دانشجویی و با همکاری دانشگاه پیام نور اقلید و با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ فاطمیه در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، از یکم تا دوازدهم اسفندماه جاری برای بازدید عموم برپا است.

اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی مذهبی از دیگر رویکردهای این نمایشگاه است.