به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، محمود میرسلیمانی در جلسه شورای آموزش و پرورش که بعدازظهر امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، بخشداران مرکزی و حسن‌آباد، رئیس مرکز بهداشت و سایر اعضای این شورا در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، بر لزوم حمایت مسؤولان و همراهی والدین برای اجرای نظام 3-3 در مقطع ابتدایی در این شهرستان تأکید کرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه تجمیع برخی از مدارس و دور شدن مسافت منزل برخی از دانش‌آموزان از مدارس آن‌ها ممکن است تنها مشکل اجرای این طرح باشد، عنوان داشت: با اجرای این طرح بستر مناسب برای رشد درسی و اخلاقی و شکوفایی بهتر استعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی فراهم می‌شود.

وی از دیگر مزایای اجرایی کردن نظام 3-3 در دوره ابتدایی سخن گفت و همکاری و همراهی اولیاء را خواستار شد.

برگزاری کنکور سراسری سال 96 دیگر موضوع جلسه شورای آموزش و پرورش اقلید بود که میرسلیمانی از شرکت یک هزار و 453 دانش‌آموز این شهرستان در این آزمون خبر داد و بیان کرد: بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان کنکور سراسر امسال در اقلید مربوط به دانش آموزان رشته علوم تجربی است که شامل 912 نفر هستند.

مدیر آموزش و پرورش اقلید با بیان اینکه به همت مسؤولان و متصدیان اجرایی کنکور، بستر مناسب برای برگزاری این آزمون در سطح شهرستان فراهم است و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است، بر لزوم ارتقای آگاهی و دانش والدین و دانش‌آموزان در راستای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مناسب تأکید کرد.

میرسلیمانی با تأکید بر لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان، به تشکیل ستاد برنامه‌ریزی و بهبود اوقات فراغت اقلید اشاره و بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن‌ها و... در این امر فعال هستند عنوان کرد: در هر منطقه یک مدرسه به عنوان پایگاه‌های اوقات فراغت تابستان دانش‌آموزان انتخاب شد که دانش‌آموزان می‌توانند از خدمات فرهنگی، ورزشی، هنری و.. این مدارس بهره‌مند شوند.

وی در پایان سخنان خود به مصوبات جلسه پیش شورای آموزش و پرورش اقلید در زمینه بزرگداشت هفته معلم، اجرای نظام 3-3 و مشکل مدرسه شهرک اردلی در زمینه عدم وجود فضای لازم اشاره و با بیان اینکه مشکل این مدرسه هنوز حل نشده است، حمایت بخشدار حسن‌آباد و شورای اسلامی این روستا را خواستار شد.

در ادامه امام جمعه اقلید از وظیفه سنگین آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان سخن گفت و اظهار داشت: غفلت و بی‌توجهی در دوران کودکی فرزندان و عدم توجه به تعلیم و تربیت آن‌ها موجب خسارت‌های بسیاری به جامعه خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی با اشاره به اهمیت و لزوم ارائه آموزش‌های دینی به دانش‌آموزان از دوران کودکی تصریح کرد: اندیشه و اعتقاد دانش‌آموزان از نظر سیاسی، دینی، ملی، اجتماعی، فرهنگی و... باید به درستی ساخته شود تا در آینده قداست و جایگاه واقعی خود را حفظ کنند و این مسؤولیتی خطیر است که در درجه نخست به عهده معلمان و والدین است.

به گزارش فارس برگزاری کنکور سراسر، سازماندهی و ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروهای انسانی، اوقات فراغت، راه‌اندازی رشته بهیاری، کمیته پشتیبانی نهضت سوادآموزی و بررسی مصوبات جلسه پیش از موضوع‌هایی بود که در جلسه شورای آموزش و پرورش اقلید با تبادل‌نظر و هم‌اندیشی اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/