به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری و بابیان گوشه‌هایی از فرمایشات امام(ره) و تأکید ایشان بر لزوم حمایت و دلسوزی دولت از محرومان اظهار داشت: هدف از تأسیس حکومت اسلامی خدمت به مردم به‌ویژه قشر نیازمند جامعه است.
وی از اهمیت و نقش طبیعت در نشاط زندگی فردی و اجتماعی سخن گفت و با اشاره به اهمیت درخت‌کاری در اسلام و سفارش ائمه اطهار(ع) به این امر تصریح کرد: بی‌تفاوتی و بی‌مسؤولیتی نسبت به طبیعت و به‌هم‌ زدن فرم آن موجب ضرر و خسارت به خودمان می‌شود.
طالبی با گرامیداشت یاد شهید محمدابراهیم همت، به سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و جایگاه آن در پیشبرد امور فرهنگی مساجد اشاره و عنوان کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری، هیأت امنا و امام جماعت چهار رکن اصلی مساجد هستند که می‌توانند با تعامل و همکاری خدمات دینی، مذهبی و فرهنگی ارزنده‌ای ارائه دهند.
امام‌جمعه اقلید در ادامه به ایام پایانی سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره و بر لزوم ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته دولت در راستای مطالبات و فرمایشات مقام معظم رهبری به مردم تأکید کرد.
خطیب جمعه اقلید تصریح کرد: با توجه به شنیده‌ها از صندوق فرهنگیان، حقوق نجومی، وام‌های کلان که در کیسه و جیب برخی افراد خاص رفته، رانت‌خواری‌های صورت گرفته، اختلاس‌ها، تصویب حقوق چند ده‌میلیونی و... ارائه گزارش به مردم در زمینه ایجاد اشتغال، حل مشکل بیکاری، رکود و گرانی و... حق مسلم آن‌ها و موجب خوشحالی و نشاط جامعه می‌شود.
طالبی با تأکید بر لزوم تلاش مؤثرتر دولت در راستای مبارزه با قاچاق کالا، خرید اجناس تولید داخل را از مردم خواستار شد و بیان داشت: از اقدام دانش‌آموزان همدانی در پس دادن هدایای خود در یک مسابقه که از جنس‌های خارجی بودند، باید الگو گرفت و با حمایت از تولید داخل در ایجاد و حفظ اشتغال، سروسامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور و... کمک کرد.
وی در بخش پایانی سخنان خود بابیان اینکه دسیسه‌های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی و کشور در راه است بر لزوم بیداری، بصیرت و هوشیاری بیشتر تأکید و عنوان کرد: در ماجرای هسته‌ای گفته شد مذاکره کنیم تا تحریم‌های به وجود آمده برداشته شود اما آیا تحریم‌ها لغو شد، تحریم‌های جدید اعمال نشد، عمده دستاوردهای ما جمع نشد و... و اکنون نیز بهانه‌های جدیدی را بیان می‌کنند.
امام‌جمعه اقلید خاطرنشان کرد: تمام این بهانه‌ها برای این است که ما دست از گفتمان انقلابی خود برداشته و به وضعیت پیش از انقلاب و دوره طاغوت برگردیم و محدود به خواسته‌های آن‌ها شویم.
خطیب جمعه اقلید تأکید کرد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که تهدید نظامی برای ایران کاربردی ندارد ازاین‌رو می‌کوشند تا با نفوذ در داخل کشور، تقویت عوامل خود به‌ویژه هواداران فتنه 88، ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب و دستاوردهای آن و... ما را از انقلابی بودن دور و خسته کنند ازاین‌رو باید هوشیار و بصیر باشیم با چشم و گوش باز و تبعیت از فرمایش و رهنمودهای مقام معظم رهبری فریب دشمنان را نخوریم.
انتهای پیام/