به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی بعدازظهر امروز در همایش سالانه امر  به ‌معروف و نهی از منکر مسؤولان این شهرستان که با حضور دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان فارس، امام‌جمعه اقلید، فرماندار و معاون وی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسؤولان شهرستانی و... در سالن اجتماعات اتاق اصناف برگزار شد با گرامیداشت دهه مبارک فجر با اشاره به آیات و روایات اسلامی از اهمیت و نقش به‌سزای امربه‌معروف و نهی از منکر در زمینه‌های مختلف سخن گفت.

وی بابیان اینکه احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر موجب ترویج سایر فرایض می‌شود، از عدم‌ حمایت کافی و توجه لازم مردم و مسؤولان به این فریضه انتقاد کرد و گفت: باوجود تأکید اسلام، ائمه، امام(ره) و مقام معظم رهبری حمایت و حرکت مؤثری در این راستا انجام ‌نشده است.

طالبی تأکید کرد: اگر امر به ‌معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای اجرا و احیا نشود، زشتی‌ها و منکرات مانع رشد و ترقی آن جامعه می‌شود.

امام‌جمعه اقلید بر لزوم احیای ارزش‌های والای اسلام و انقلاب تأکید کرد و گفت: مبانی دینی، ملی و مذهبی باید در بین مردم نهادینه شود و بیش‌ازپیش ترویج یابد.

طالبی با اشاره به اسلام عربستان و... که تأثیر چندانی ندارد، انقلاب اسلامی ایران را بر پایه اسلام ناب محمدی خواند و خاطرنشان کرد: قدرتی که در برابر ابرقدرت‌ها و مستکبران جهانی موجب ایستادگی و اقتدار ایران شد، اسلام ناب محمدی حاکم بر این کشور است.

در ادامه این همایش نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشگیری بهتر و کم‌ هزینه‌تر از درمان است عنوان داشت: با احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر می‌توان موجب عدم بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شد.

سید حسین افضلی تصریح کرد: با تلاش و همت افراد متخصص و کارآمد می‌توان زمینه ترویج معروف‌ها را ایجاد کرده و با مدیریت و درایت، از به نتیجه رسیدن توطئه دشمنان در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم جلوگیری کرد.

به گزارش فارس، در پایان این همایش از تعدادی از اعضای گروه‌های تذکر لسانی شهرستان اقلید با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.