رئیس اداره ورزش و جوانان اقلید حمایت و مساعدت مؤثر و جدی مسؤولان در سازمان‌دهی تیم‌های شهرستانی، افزایش فضاهای روباز ورزشی، ساماندهی فضاها و اماکن ورزشی و تعریف و تدوین سند چشم‌انداز ورزشی را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حسن مسعودی بعدازظهر امروز در نخستین جلسه شورای ورزش این شهرستان که با حضور معاون فرماندار، فرمانده سپاه و برخی از مسؤولان شهرستانی در فرمانداری برگزار شد با اشاره به وضعیت ورزشی این شهرستان و وجود استعدادها و ظرفیت‌های مناسب در این حوزه، بر لزوم تعامل و همراهی مسؤولان و هم‌اندیشی صاحب‌نظران برای رفع مشکلات موجود در این زمینه تأکید کرد.
وی از ورزش‌های همگانی به‌عنوان فعالیت‌های ورزشی سازمان نیافته که موجب سلامت عموم مردم می‌شود سخن گفت و اظهار داشت: با ایجاد فضاهای مناسب ورزشی در سطح تفرجگاه‌ها و پارک‌های محله‌ای سطح این شهرستان می‌توان با کمترین هزینه، بهترین فرصت برای ارتقای ورزش‌های همگانی را در اقلید به وجود آورد.
مسعودی علاوه‌بر لزوم ایجاد و افزایش فضاهای روباز ورزشی در پارک‌های محله‌ای، برگزاری المپیادهای بومی و محله‌ای و ترویج این ورزش‌ها را از مهم‌ترین راهکارهای تشویق عمومی در ورزش‌های همگانی دانست.
رئیس اداره ورزش و جوانان اقلید در ادامه به بخش دیگری از فعالیت‌های ورزشی بر اساس قوانین و مقررات و به‌عنوان ورزش قهرمانی اشاره کرد و گفت: عدم وجود تشکیلات سازمان‌یافته و منظم در تیم‌های ورزشی سطح شهرستان اقلید یکی از مشکلات اصلی تیم‌ها در کسب موفقیت است.
وی با اشاره به ظرفیت و توان خوب ورزشکاران و قدرت بدنی مناسب آن‌ها و با تأکید بر نقش کار تخصصی در کسب نتیجه تصریح کرد: با حمایت مادی و معنوی و هم‌فکری و هدایت تیم‌های ورزشی سطح اقلید می‌توان ظرفیت‌های ورزشی موجود را شکوفا کرده و موجب ارتقای ورزش این شهرستان شد.
مسعودی یادآور شد: تیم‌های ورزشی اقلید علاوه‌بر کمک مالی نیاز جدی به همراهی، حمایت، هدایت و مدیریت مناسب دارند ازاین‌رو لازم است که مسؤولان و بزرگان شهرستانی و پیشکسوتان و صاحبان اندیشه و تخصص در این زمینه، نقش مؤثری ایفا کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان اقلید بابیان اینکه درگذشته تمایل و علاقه عموم به ورزش بیشتر بود که با عدم وجود زیرساخت‌های لازم و اماکن ورزشی روبه‌رو می‌شدند، به رشد چشمگیر ایجاد فضاهای ورزشی در حال حاضر اشاره و عنوان کرد: عدم بهره‌برداری تخصصی از سالن‌های ورزشی و نگهداری نامناسب از این اماکن موجب عدم رغبت مردم به ورزش و استفاده از اماکن ورزشی شده است.
مسعودی اظهار کرد: همراهی مسؤولان در زیباسازی و نگهداری مناسب اماکن ورزشی نقش بسزایی در جذب مردم به‌ویژه جوانان به این اماکن خواهد شد.
وی در پایان سخنان خود بر لزوم تدوین سند چشم‌انداز ورزش این شهرستان در بازه زمانی مشخص تأکید کرد و همراهی و حمایت مسؤولان در تثبیت و ارتقای جایگاه تیم‌های شهرستانی در استان و کشور با سازمان‌دهی آن‌ها، افزایش فضاهای روباز ورزشی در راستای ارتقای ورزش همگانی، ساماندهی فضاها و اماکن ورزشی و تعریف و تدوین سند چشم‌انداز ورزشی را خواستار شد.
انتهای پیام/