به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با اشاره به سرکوب خونین قیام مردم علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد در سال 1314، روز عفاف و حجاب را گرامی داشت و با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی از اهمیت آن سخن گفت.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل، حجاب را حافظ ارزش‌ها خواند و اظهار داشت: همان‌گونه که در وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره) سفارش شده است، باید از انحراف از اسلام و مصالح کشور جلوگیری شود و همه بدانیم که آزادی که موجب تباهی جوانان شود از نظر عقل و شرع محکوم است.

طالبی بیان داشت: عفاف و پاک‌دامنی شرافت یک زن مسلمان و مؤمن است که اگر همراه با حجاب و پوشش اسلامی (چادر) باشد ارزش و جایگاه خاصی برای زنان مؤمن در جامعه اسلامی ایجاد می‌کند، ازاین‌رو آموزشگاه‌های علمی، مدارس و دانشگاه‌ها و نیز خانواده‌ها باید در راستای نهادینه کردن این امر بکوشند.

امام جمعه اقلید در ادامه با اشاره به اهمیت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری بر لزوم تلاش در راستای ترویج این سنت الهی و حمایت از آمران به‌معروف و ناهیان ازمنکر تأکید کرد.

خطیب جمعه اقلید به موضوع کشف توطئه کودتای آمریکایی پادگان نوژه (کودتای نافرجام نقاب) در سال 1359 اشاره کرد و با یادآوری گوشه‌هایی از توطئه‌های متعدد دشمنان خاطرنشان کرد: به درستی که این مملکت از آن امام زمان (عج) است.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به خدمات ارزنده سپاه در عرصه‌های مختلف و با بیان اینکه باید به این‌ها که خالصانه در هر موضوع پیچیده‌ای خدمت کنند بها داد گفت: از دولت می‌خواهیم که سعی کنند از سپاه پاسداران به دلیل آنچه که در روزهای گذشته عنوان کردند، دلجویی و عذرخواهی کنند؛ چراکه حیف است این نهاد زحمتکش که پاره‌های تن ما و شما هستند، این‌گونه مورد بی‌مهری قرار گیرند.

خطیب جمعه اقلید به جنگ‌افروزی‌هایی که آمریکا با پول عربستان و امارات و ...به راه انداخته است اشاره کرد و بیان داشت: بدون شک این آتش دامن خودشان را نیز می‌گیرد.

تذکرات مسؤولان وزارت نیرو در زمینه مصرف بهینه انرژی در راستای جلوگیری از نوبت‌بندی و سهمیه‌ای شدن آب و برق از مباحث دیگری بود که امام جمعه اقلید در خطبه‌های امروز به آن اشاره و عنوان کرد: لازم است طی فصل تابستان با مدیریت مصرف مانع ایجاد بحران و مشکل و دغدغه برای خود و مسؤولان شویم.

طالبی همچنین آغاز هفته فرهنگ مالیاتی را تبریک گفت و با بیان اینکه قسمت عمده این پول‌ها در راستای عمران و آبادی شهرها و روستاها مصرف‌شده و در حقیقت به خودمان برمی‌گردد، بر لزوم رعایت و اجرای این قانون تأکید کرد.

امام جمعه اقلید در پایان سخنان خود 18 تیرماه روز ادبیات کودکان و نوجوانان را گرامی داشت و این قشر را سرمایه‌های عظیم آینده نظام اسلامی و کشور خواند و تأکید کرد: باید فرزندان این مرز و بوم را با غرور دینی و عزم ملی تربیت کنیم تا در آینده بتوانند در برابر دنیای استکبار مقاومت کنند.

انتهای پیام/