به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، صالح مشتاقی لار عصر امروز در جشن بزرگ درخت‌کاری که با حضور مشاور مدیرکل و رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، فرماندهان نظامی و انتظامی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری، بخشداران، مسؤولان شهرستانی، اعضای انجمن‌های مردم‌نهاد، دانش‌آموزان و طبیعت‌دوستان در سالن امام رضا (ع) برگزار شد با تبریک هفته منابع طبیعی، از خدمات ارزنده کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای حفظ منابع ملی تقدیر کرد.

وی بابیان اینکه هر شهر و کشوری بر بستر خاصی ازجمله گردشگری، صنعت و... بناشده است اظهار داشت: بنای شهرستان اقلید بر طبیعت و حیات مردم آن بر کشاورزی و آب استوار است.

مشتاقی لار تصریح کرد: حفظ طبیعت و منابع آب‌وخاک در اقلید معادل حیات و رونق زندگی است ازاین‌رو باید در راستای حفظ و حراست از آن کوشید.

فرماندار اقلید با تأکید بر نقش ارزنده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در تحقق این امر و لزوم حمایت در توسعه و قدرت آن بیان کرد: باید باهمت جهادی و حرکت مؤثر فرهنگ مدون و علمی منابع طبیعی را ترویج داده و نهادینه کنیم.

در ادامه مشاور مدیرکل و رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس هفته منابع طبیعی را فرصتی مناسب برای مرور عملکرد یک‌ساله و معرفی اهداف منابع طبیعی و آبخیزداری و تلاش مؤثرتر برای فرهنگ‌سازی در راستای این اهداف عنوان کرد.

سید وحید تقی‌زاده با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی و بابیان اینکه بیش از 800 آیه در قرآن کریم به پدیده‌های طبیعی اختصاص دارد، از جایگاه و اهمیت منابع طبیعی و لزوم حفظ و صیانت از آن سخن گفت.

وی با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و فرمایش مقام معظم رهبری که «هیچ موضوع اقتصادی نباید موجب تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی شود» عنوان داشت: با توجه به اهمیت منابع طبیعی باید بیش‌ازپیش در حفظ آن کوشید.

تقی زاده در پایان سخنان خود حمایت، همیاری و همکاری تمام مردم و مسؤولان در حفاظت از منابع طبیعی را خواستار شد.