به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه  امروز این شهر با اشاره به هشتم اسفندماه، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی و با نقل فرمایش امام راحل مبنی‌بر اینکه «انسان به‌صورت خودرو و خودسر مهذب و تربیت نمی‌شود» بر لزوم تلاش در راستای کسب تربیت اسلامی تأکید کرد.

وی بابیان اینکه تربیت اسلامی واقعی انسان را به کمال می‌رساند از جنایت‌هایی که در تاریخ اتفاق افتاد سخن گفت و عنوان داشت: تربیت اسلامی کودکان و دانش‌آموزان ارزشمند است نه اینکه کودکی که در حال آموختن الفبای زبان خود باشد را با موسیقی و آرایش زنانه آشنا کنیم، و آینده این کودک چه خواهد شد.

طالبی به اقتصاد مقاومتی و سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «امروز نگاه دشمنان ملت ایران به مسئله اقتصاد است و سعی می‌کنند به اقتصاد کشور فشار آورند و با ایجاد مشکل برای مردم، آن‌ها را دل‌زده و دلسرد از انقلاب، نظام، دولت و کشور کنند» اشاره و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های علمی، انسانی، منابع و... موجود در کشور و با تکیه‌بر توان و استعدادهای داخلی می‌توانیم در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته و مشکلات را حل کنیم.

امام‌جمعه اقلید به مسئله فلسطین و گوشه‌هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: مسئله فلسطین باید اولویت جهان اسلام قلمداد شود و بنا به سفارش رهبری، مبارزان به‌حق در دفاع از فلسطین و برافراشته نگه‌داشتن پرچم مقاومت هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود.

خطیب جمعه اقلید به مشکل استان خوزستان و دغدغه مقام معظم رهبری که فرمودند «مسؤولان موظف‌اند که به این مسئله رسیدگی کنند» اشاره کرد و با تقدیر از رئیس‌جمهور و مسؤولان که هریک به سهم خود در راستای رفع این مشکل می‌کوشند تصریح کرد: با توجه به اینکه می‌دانستیم که به دلیل خشک‌سالی و... استان خوزستان با مشکل ریزگرد مواجه می‌شود آیا نباید علاج واقعه را پیش از وقوع انجام می‌دادیم.

وی اهواز را سنگر مقاومت دوران دفاع مقدس خواند و با اشاره به رشادت مردم این دیار، بر لزوم خدمت مؤثر به آن‌ها و حل این مشکل تأکید کرد.