به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: اگرچه دوره مسؤولیت این دو اسوه خدمت و دیانت کوتاه بود اما پرمحتوا و گویا بود و افتخار هر دولتی که در نظام اسلامی روی کار آمد این است که توانسته بخشی از کارهایی که آن‌ها انجام داده‌اند را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت در سایه شهادت شهیدان رجایی و باهنر نام‌گذاری شده است، این ایام را به مجموعه دولت تبریک گفت.

طالبی پس از اشاره به شهادت امام محمدباقر (ع)، مسلم بن عقیل و هانی بن مروه و تسلیت آن، از فضیلت‌های ماه ذی‌الحجه سخن گفت و عنوان داشت: با توجه به اینکه این ماه ارتباط کاملی با ائمه (ع) دارد باید به فضیلت‌ها و دعاهای این ماه توجه بیشتر و کامل داشته باشیم.

خطیب جمعه اقلید در ادامه به بیان مطالبی در مورد سوره توبه و برائت از دشمنان اسلام و تأکید بر بیزاری از آن‌ها پرداخت و گفت: عهدشکنان احترامی ندارند و باید با آن‌ها مقابله به مثل کرد تا شکست نخورده و ضرر نکنیم.

طالبی به ماجرای گروگان‌ها، برجام، توطئه‌ها و... آمریکایی‌ها و بدعهدی‌هایشان اشاره کرد و با بیان اینکه بیزاری و تنفر از دشمنان اسلام ریشه در قرآن دارد، ایام برگزاری حج را یکی از بهترین فرصت‌ها در اعلام تنفر از مشرکان و دشمنان اسلام خواند و تصریح کرد: حج تنها رفتن به عرفات و مشعر و چند روز در منا ماندن، دور خانه خدا گشتن و ... نیست.

امام جمعه اقلید افزود: نمازی که می‌خوانیم اگر نهی از زشتی‌ها نباشد خاصیت نماز بودن را ندارد.

وی به آتش و خونی که آمریکا در جهان اسلام ازجمله عراق، سوریه، یمن، بحرین و... به پا کرده است اشاره کرد و ادامه داد: آیا در این کشورها به ویژه عراق و سوریه به ناموس مردم بی‌احترامی نشد، بچه‌های مسلمانان را سر نبریدند، طفل شیرخوار را در آتش نسوزاندند، با اجازه آمریکا شب و روز آتش بر سر مردم نمی‌ریزند و...ازاین‌رو لازم است بر سر آمریکای جنایتکار داد کشید و فریاد مرگ بر آمریکا سر داد.

طالبی در بخش پایانی سخنان خود به فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت و رئیس‌جمهور اشاره کرد و بیان داشت: بخش عمده‌ای از مردم در امرار معاش در مضیقه هستند و اینکه رهبر تأکید کردند که دولت نسبت به حل معیشت مردم حساس باشد حقیقتی است که باید به آن توجه کافی شود و حل این معضل نیز تنها با تولید و اشتغال قابل جبران است.

امام جمعه اقلید به اهمیت فرهنگ اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگ دینی و مذهبی را جدی نگیریم در آینده بلایی که بر سر اسپانیای مسلمان آن روز آوردند و پس از 800 سال اکنون آثار اسلامی در آن به چشم نمی‌خورد، به سر ما می‌آوردند.

وی ترویج فساد، اعتیاد، بی بند و باری و...با استفاده از فضای مجازی، ماهواره و جنگ‌های نیابتی در دنیای اسلام را ازجمله توطئه‌های دشمنان در تضعیف اسلام و مسلمانان خواند و درایت و هوشیاری در این زمینه‌ها را خواستار شد تأکید کرد: باید بر اساس سفارش مقام معظم رهبری در زمینه معیشت مردم و فرهنگ آن‌ها همت گماشت.

انتهای پیام/