به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حسن مسعودی شامگاه چهارشنبه در جلسه رؤسا و نواب رؤسای هیئت‌های ورزشی این شهرستان که در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی شهید کوثری پیرامون بحث و بررسی مسائل و مشکلات مربوط به هیئت‌های ورزشی برگزار شد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، عملکرد ورزشی اقلید را در سال گذشته مثبت خواند و اظهار داشت: با وجود تأثیر و نقش بسزای بودجه و اعتبارات در ورزش، وجود نیروی انسانی فعال همراه با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند بسیاری از موانع را برطرف کند.

وی سپس بر اساس آیین‌نامه هیئت‌های ورزشی به تبیین نقش و جایگاه هیئت‌های ورزشی پرداخت و بیان کرد: هیئت ورزشی تشکیلاتی است که به منظور فراهم کردن زمینه مساعد در راستای گسترش رشته ورزشی مربوطه، ایجاد انگیزه، جذب عموم مردم به ورزش، کشف استعدادها و بالا بردن سطح مهارت‌های ورزشی بر اساس اصول و مبانی پیش‌بینی‌شده ایجاد می‌شود.

مسعودی اجرا و نظارت بر فعالیت‌های مرتبط در سطح شهرستان با هماهنگی اداره ورزش و جوانان و نیز رعایت کامل قوانین و مقررات مربوطه را از دیگر وظایف هیئت‌های ورزشی عنوان کرد و گفت: تهیه و تنظیم برنامه‌های ورزشی سالانه با توجه به تقویم ورزشی هیئت‌های استان امری لازم برای تعمیم و گسترش بیشتر رشته‌های ورزشی در سطح شهرستان و مدیریت و اثرگذاری بهتر برنامه‌های ورزشی است.

در ادامه مریم نیکوکار مسؤول امور مالی اداره ورزش و جوانان اقلید در راستای نظم و انضباط مالی خزانه‌دارهای هیئت‌های ورزشی، نحوه ارائه عملکرد مالی، نحوه تهیه و تنظیم اسناد، شهریه‌های دریافت شده و مبالغ پرداخت‌شده توضیح داد.

همچنین رباب امیدوار مسؤول ورزش بانوان شهرستان اقلید به بیان عملکرد بانوان در بخش ورزش، بیمه حوادث ورزشی و نحوه حمایت‌های مالی پرداخت.

به گزارش فارس، در پایان رؤسای هیئت‌های ورزشی به بیان عملکرد خود در سال گذشته و اهداف و برنامه‌های پیش رو در سال جاری پرداختند و جلسه با معرفی رؤسای جدید برخی از هیئت‌های ورزشی به پایان رسید.