به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، موسی زارعی در جلسه کمیته عفاف و حجاب که شامگاه یکشنبه با حضور امام‌جمعه، فرماندار، مشاور امور بانوان فرمانداری و بازرسان این کمیته در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر، بر لزوم ترویج عفاف و حجاب و کار در این زمینه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در برخی زمینه‌ها ازجمله عفاف و حجاب باید به صورت ریشه‌ای و اساسی کار کرد اظهار داشت: متأسفانه عوامل مختلفی ازجمله تهاجم فرهنگی، تغییر سبک زندگی و... و کم‌کاری‌هایی که در این زمینه‌ها صورت گرفت موجب افزایش بدحجابی در جامعه شده است.

زارعی بر لزوم توجه بیشتر به دانشگاه‌ها در این مورد تأکید کرد و گفت: با تشکیل کارگاه‌های تخصصی و ارائه آموزش‌های اصولی و مناسب باید به دنبال کسب نتیجه مطلوب در ترویج عفاف و حجاب بود و با برخورد درست مانع نتیجه عکس شد.

فرمانده سپاه اقلید تصریح کرد: تلاش و اقدام در راستای ترویج عفاف و حجاب در جامعه تنها به هفته عفاف و حجاب نباید خلاصه شود، بلکه باید در طول سال به آن توجه شود.

وی در ادامه به برخی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای هفته عفاف و حجاب در سطح شهرستان اقلید اشاره کرد و با اشاره به اهمیت تبلیغات محیطی در این زمینه، همکاری و مساعدت مسؤولان شهرستانی و مشارکت آن‌ها در اجرای ویژه‌برنامه‌های این هفته و بزرگداشت آن در سطح شهرستان به ویژه در ادارات را خواستار شد.

زارعی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف منحصر به ارگان و نهاد خاصی نیست، بلکه همه نسبت به ترویج و اجرای آن مسؤول هستیم و باید با گفتار، نوشتار، کردار و به روش‌های مختلف و با استفاده از ظرفیت‌های متنوع در راستای تحقق آن بکوشیم.

فرمانده سپاه اقلید در پایان سخنان خود با بیان اینکه همیشه بدحجابی از روی عناد نیست بلکه گاهی اوقات از عدم آگاهی است، بر لزوم تلاش برای ارتقای آگاهی عمومی در این مورد تأکید کرد و گفت: رعایت حجاب، تحجر و محدودیت اندیشه نیست، بلکه باید با رعایت چارچوب اسلام، مانع هنجارشکنی شد و عفاف و حجاب باید هم رعایت و هم تبلیغ شود.

به گزارش فارس، تجمع بزرگ عفاف و حجاب در روز 21 تیرماه، فضاسازی عمومی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب با ارائه محصولات فرهنگی و پوشاک اسلامی ایرانی، راه‌اندازی غرفه پاسخ به سؤالات شرعی و مشاوره پیرامون عفاف و حجاب و... ازجمله برنامه‌هایی بود که در کمیته عفاف و حجاب شهرستان اقلید به عنوان ویژه‌برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در سطح این شهرستان پیشنهاد شد.