به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، خلیل بزرگی در نخستین کارگاه آموزشی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی و عشایری این شهرستان که ظهر امروز با حضور مدیرکل و کارشناسان دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، نماینده شوراهای اسلامی استان فارس و بخشدار مرکزی اقلید در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اقلید برگزار شد، بر لزوم ارتقای آگاهی و دانش اعضای شوراهای اسلامی از قوانین و مقررات در راستای پیگیری مؤثر امور مردم از مسیر مناسب و رفع مشکلات و مسائل آن‌ها تأکید کرد.

وی تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید شناخت کاملی از ظرفیت‌ها و استعدادهای حوزه خود داشته و در راستای رشد و توسعه شهرها و روستاها و ترسیم آینده‌ای بهتر با برنامه‌ریزی و تدوین مسیر راه بکوشند.

بزرگی به ظرفیت گردشگری مناسب شهرستان اقلید و تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذار در این زمینه اشاره کرد و گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای اقلید باید با همکاری و تعامل با ادارات و مسؤولان شهرستانی برای پیشرفت هرچه بهتر و بیشتر این شهرستان و ایجاد اشتغال برای مردم بکوشند.

در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و نیز روز قلم را تبریک گفت و از تمام متصدیان برگزاری انتخابات تقدیر کرد.

سید علی‌نقی طبیب لقمانی حق انتخاب و تعیین سرنوشت خود را مهم‌ترین وجه تمایز انسان با سایر موجودات عنوان کرد و گفت: اینکه مردم به شما اعتماد کرده و پیگیری امور خود را به شما سپردند، وظیفه‌ای سنگین بر عهده شما می‌گذارد که باید در راستای تحقق آن بکوشید.

وی با اشاره به استعداد، توانایی و ظرفیت منتخبان مردم در شوراهای اسلامی بر لزوم ارتقای علم و دانش و آگاهی کافی از مقررات و قوانین این شورا تأکید کرد.

لقمانی بابیان اینکه ارتقای جایگاه شورا تنها به دست منتخبان مردم در این نهاد امکان‌پذیر اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید با تبادل‌نظر و هم‌اندیشی در تعالی جامعه و مردم نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: باید بیاموزیم که به نظر مخالف خود احترام گذاشته و برخوردی منطقی در این موارد داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس بابیان اینکه نگاه حاکم بر شوراها به عنوان نهاد مردمی برخاسته از قانون اساسی و مورد استناد امام و رهبری است و باید عدالت‌محور باشد خاطرنشان کرد: منافع عمومی باید بر منافع خصوصی و هم رأی اعضای شوراهای اسلامی ارجحیت داشته باشد.

وی در پایان افزود: فرصت اندک است و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که در پایان چهار سال در پیشگاه خدا، وجدان خود و مردم شرمنده نشویم.

به گزارش فارس، نخستین کارگاه آموزشی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی و عشایری شهرستان اقلید با شرکت 210 نفر از 65 حوزه روستایی و 71 نفر از 21 حوزه عشایری این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/