به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، صالح مشتاقی لار بعدازظهر امروز در جلسه شورای بانک‌ها که با حضور معاون و کارشناسان جهاد کشاورزی، مدیران و کارشناسان بانک‌های تجاری، صندوق‌های اعتباری و بانک کشاورزی این شهرستان در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از عدم شرکت برخی از مدیران بانک‌ها در این جلسه انتقاد و بیان کرد: بانک‌ها از سرمایه مردم تشکیل شده و در مقابل، آن‌ها نیز از بانک‌ها توقع دارند.

وی مکان، نیروی انسانی و سرمایه را از اصول مهم اقتصادی برای انجام هر فعالیتی خواند و اظهار داشت: بانک‌ها نقش بسزایی در تأمین بخش عمده‌ای از سرمایه دارند.

مشتاقی لار از تصمیم‌گیری احساساتی افراد بدون تخصص و دستوراتی که در برهه‌های زمانی مختلف در نتیجه سوء مدیریت‌ها داده شد انتقاد و بیان کرد: مدیریت ناصحیح و تصمیمات احساساتی، موجب هدررفت بسیاری از منابع شده است.

فرماندار اقلید بابیان اینکه هنوز بخش عمده‌ای از شهرستان اقلید درگیر بخش کشاورزی است و وارد عرصه صنعت نشدیم، به پیشرفت صنعتی بسیاری از شهرستان‌ها و پرداخت تسهیلات میلیاردی به واحدهای صنعتی و بازپرداخت به‌موقع منابع بانکی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در شهرستان اقلید منابع بانک‌ها صرف پرداخت وام‌های کوچک شده است که در برخی از مواقع با وجود توان مالی مشتریان، به بانک برگردانده نشد و برخی از کشاورزان نیز به دلیل زیان‌ها و مسائل به وجود آمده قادر به بازپرداخت تسهیلات بانکی نیستند.

مشتاقی لار به شغل بیشتر مردم این شهرستان در بخش کشاورزی و دام‌پروری که در اثر خشک‌سالی دچار خسارت‌هایی نیز شدند اشاره کرد و بیان داشت: نگاه و هنر مدیریتی مسؤولان بانک‌ها در تشخیص مشتری بدحساب که به فکر سوءاستفاده است از افرادی که واقعاً گرفتار و زیان‌دیده هستند بسیار مهم و لازم است.

وی با اشاره به اینکه اقدام دولت در قالب قوانینی چون ماده 35، تبصره 13، استمهال و... در راستای کمک به افراد نیازمند و قشر آسیب‌دیده از خشک‌سالی و... است، بر لزوم تلاش، اقدام و ورود اجتماعی به‌موقع بانک‌ها با مدیریت مؤثر در استفاده از این فرصت‌ها برای کمک به مشتریان بانکی گرفتار تأکید کرد.

فرماندار اقلید بابیان اینکه مدیر باید مدیریت داشته باشد خاطرنشان کرد: تفاوت مدیر بانک با فردی که مانند یک حسابدار و کارشناس تنها به امور حساب‌وکتاب می‌پردازد در بهره‌گیری از چنین ظرفیت‌هایی است.

مشتاقی لار در پایان سخنان خود همکاری و مساعدت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و کمک به افرادی نیازمند و گرفتار واقعی که به بانک‌ها مراجعه می‌کنند را نیز خواستار شد.

انتهای پیام/