به گزارش پورتال شهرستان اقلید، اسحاق امیدوار رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید، گفت: اجرای حکم قلع و قمع در این اراضی به استناد تبصره یک الحاقی به ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع انجام شده است.

او، بیان کرد: پس از دریافت گزارشاتی مبنی بر تخریب و تصرف اراضی ملی این منظقه بلافاصله ماموران یگان حفاظت به محل مورد نظر اعزام و پس انجام هماهنگی لازم با مقامات قضایی شهرستان موفق به شناسایی متخلفان شدند.

امیدوار، تصریح کرد: متخلفان با تسطیح اراضی در دامنه کوه و حفر گودال در این عرصه‌ها به صورت شبانه اقدام به کاشت غیر قانونی نهال درختان میوه و تصرف این عرصه‌ها کرده بودند که با دستور مقامات قضایی حکم عملیات قلع و قمع اجرا و اراضی ملی تصرفی به حالت اولیه بازگشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید با هشدار جدی به سودجویان و متصرفان عرصه‌های منابع طبیعی ادامه داد: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی در حال گشت و مراقبت از این عرصه‌ها هستند که در صورت مشاهده کوچکترین تخلفی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

او، از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف شماره تماس‌های شبانه روزی و رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ برای گزارش آتش سوزی، قطع درخت و بوته، شخم و تخریب اراضی ملی در خدمت مردم مسئولیت پذیر است.