به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید ظهر امروز در جلسه کمیسیون نظارت که با حضور فرماندار و اعضای این کمیسیون در اداره صنعت و معدن این شهرستان برگزار شد، با بزرگداشت روز جهانی قدس، حضور پررنگ و باشکوه اصناف در راهپیمایی این روز بزرگ را خواستار شد.

وی اول تیرماه که مصادف با روز اصناف است را تبریک گفت و با اشاره به نقش بسزا و حضور پررنگ این قشر در عرصه‌های مختلف دوران انقلاب، دفاع مقدس و پس‌ازآن عنوان داشت: بدون شک اصناف بار دیگر با صلابت و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و همراه با سایر هم‌وطنان و مسلمانان جهان مشت محکم دوباره‌ای به دهان یاوه‌گویان می‌زنند.

قادری اصناف را بزرگ‌ترین تشکل خصوصی و آخرین حلقه اقتصادی در توزیع کالا در کشور خواند و از فعالیت حدود 4 هزار و 600 واحد صنفی در قالب 22 اتحادیه و یک اتاق اصناف در شهرستان اقلید خبر داد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید در ادامه با اشاره از اجرای طرح نظارتی ماه مبارک رمضان از اتاق اصناف، شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی و... که در اجرای این طرح همت و تلاش کردند قدردانی کرد.

به گزارش فارس، بیان و بررسی مسائلی چون مشکلات کشتارگاه، دستمزدهای غیرمتعارف برخی از کاسب‌کارانی که نرخ مصوبی برایشان تعریف‌نشده، هزینه کارشناسی بازرسی، لزوم نظارت و ساماندهی صنوفی که مسؤول فروش کود و سم هستند و ممانعت از واحدهای فاقد پروانه کسب در این حوزه، اعلام تعطیلی یا جابجایی واحد صنفی اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه‌های صنفی و ... ازجمله موضوعات این جلسه کمیسیون نظارت شهرستان اقلید بود.

گفتنی است در پایان این جلسه، با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره اتحادیه‌های آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، لوازم یدکی و لوازم کامپیوتر که در سه‌ماهه دوم سال جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد، امین مرتضوی به عنوان رئیس اتحادیه صنف آرایشی بهداشتی و محمد جان مسعودی به عنوان رئیس اتحادیه صنف قناد، بستنی و خباز تا چهار سال آینده معرفی شدند.