به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از ایرنا، فرهاد اسماعیلی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس افزود: برای تخصیص زمین در شهرستان‌های پاسارگاد و قیروکارزین قول مساعد داده شده اما این امر محقق نشده است.

وی گفت: در شهرستان‌های مرودشت، جهرم، سپیدان، ممسنی، زرقان، فسا، استهبان، آباده، کازرون، داراب، اقلید، فیروزآباد، ارسنجان، زرین دشت، فراشبند، کوار و نی ریز نیز با وجود تعداد ۲ هزار و ۴۴۵ متقاضی تأیید شده، هنوز زمینی از سوی راه و شهرسازی تأمین نشده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس یادآور شد: حدود ۱۷ هزار و. ۴۷۵ تن از فرهنگیان استان از طریق سامانه اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.
وی گفت: در تعامل با شرکت عمران شهر جدید صدرا، انعقاد قرارداد با پیمانکار پروژه ساخت ۶۷۶ واحد مسکن فرهنگیان انجام شده است.
اسماعیلی یادآوری کرد:  پیگیری های لازم برای تخصیص مابقی سهم فرهنگیان از پروژه های اقدام ملی مسکن به تعداد ۳۲۴ واحد باقیمانده از یک هزار واحد سهم فرهنگیان صورت گرفت و تعداد ۹۴ نفر از متقاضیان پروژه سهل آباد شیراز نیز به اداره کل راه و شهرسازی استان فارس معرفی شدند.
این مقام مسئول افزود: جلساتی نیز با مدیر کل راه و شهرسازی لارستان برای تعیین تکلیف زمین در شهرستان های جنوبی استان از جمله لارستان، لامرد، خنج، اوز و گراش برگزار شد که  قول مساعدت داده شده است و منتظر اقدام هستیم.

در این نشست، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس دستورهای لازم برای شتاب بخشی به حل مشکل طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان در استان فارس را صادر کرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توجه به تربیت انسان ها امری است که از تاریخ آفرینش بشر مورد توجه بوده است، زیرا انسان موجودی بالقوه است و باید با تلاش و کوشش و فراهم کردن شرایط لازم قوای بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کنیم.
اسماعیلی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی کارآمد دغدغه اصلی آموزش و پرورش است، افزود: اداره کل آموزش و پرورش فارس تأمین و جبران کمبود نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده تا در طول سال تحصیلی با کمبود معلم مواجه نشود اما متأسفانه هنوز هم با کمبود حدود ۱۷ هزار نفر نیروی انسانی رو به رو است.
وی گفت: تلاش کردیم مشکل کمبود نیروی انسانی را با استفاده از معلمان در نوبت دوم و بهره بردن از نیروهای بازنشسته برطرف کنیم، ولی با این اقدام هم مشکل ما در این زمینه برطرف نشده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس درباره نهضت ملی تهیه و اهدای تبلت و گوشی تلفن همراه به دانش آموزان نیازمند و محروم استان هم گفت: حدود ۲۱ هزار و ۶۳۷ دستگاه تبلت و گوشی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، ارگان ها و نهادهای مختلف استان فارس، معلمان، سپاه فجر و پویش توکاد، اداره استثنایی و خیرین استان به دانش آموزان نیازمند و محروم استان فارس اهدا شده است.
وی به طرح توسعه مدارس امین استان فارس اشاره کرد و یادآور شد: هدف از این طرح همان اهداف بلند سند تحول بنیادین در حوزه تربیتی است. طرح تربیتی امین طرحی است که در قالب آن طلاب توانمند و واجد شرایط از طرف حوزه های علمیه برای کمک به عوامل مدرسه در راستای تحقق اهداف تربیتی به صورت بلند مدت به مدارس اعزام می شوند.
اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ هزار تن از طلاب در استان فارس تحت پوشش طرح تربیتی امین هستند، گفت: شناسایی و جذب طلاب واجدالشرایط جهت استقرار در مدارس، برگزاری دوره های آموزشی آغاز و ضمن تبلیغ برای طلاب امین، معرفی طلاب به آموزش و پرورش، ساماندهی طلاب در مدارس با همکاری آموزش و پرورش، تأمین حق الزحمه مبلغین مدارس امین موجود، حمایت محتوایی مبلغین و نظارت و ارزیابی بر فعالیت مبلغین با همکاری آموزش و پرورش از تعهدات حوزه های علمیه برای تحقق این طرح است.
وی عنوان داشت: زمینه سازی جهت حضور مبلغان در مدارس و توجیه مدیران مدارس نیز از تعهدات آموزش و پرورش محسوب می شود و تأمین حق الزحمه مبلغین مدارس هم از تعهدات استانداری برای به ثمر رسیدن این طرح است.

استان فارس در تقسیمات کشوری ۳۶ شهرستان را در بر می‌گیرد.