به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، در آیینی که عصر امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و  نیز مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس، امام‌جمعه اقلید، نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، بخشداران، شهرداران، دهیاران، اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها، مسؤولان شهرستانی و... در سالن امام رضا(ع) این شهرستان برگزار شد با تقدیر از زحمات صادق کریمی، صالح مشتاقی لار به‌عنوان فرماندار جدید اقلید معرفی شد.

نماینده مردم شهرستان اقلید در این آیین با گرامیداشت یاد امام و شهدا اظهار داشت: امنیتی که امروز در کشور حاکم است از برکت خون شهدا و همت جانبازان و ایثارگران و رزمندگان است.

سید حسین افضلی بابیان اینکه محل و چگونگی خدمت به مردم مهم نیست از ارزش و لزوم حرکت مؤثر در تحقق این هدف سخن گفت و تصریح کرد: زمانی حضور در میدان جنگ و نبرد با دشمن لازم بود و امروز اقدام جهادی برای رفع مسائل و مشکلات مردم و مقابله با دشمن در جنگ نرم ضروری است.

وی با تقدیر از تلاش‌های فرماندار پیشین اقلید ادامه داد: هر قدمی که برای رفع مشکل و باز کردن گره‌ای از مسائل آن‌ها برداشته شود قابل‌تقدیر است.

افضلی در پایان سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و بابیان اینکه مردم باوجود مسائل و مشکلات موجود، با حضور به‌موقع خود در صحنه و عرصه‌های مختلف دشمنان را مأیوس می‌کنند تصریح کرد: ملت ایران همواره با تمام وجود در پشتیبانی از نظام و انقلاب و کشور ایستاده‌اند.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تعامل و همدلی مسؤولان شهرستانی در راستای اعتلای شهرستان، به برخی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقلید در زمینه‌های مختلف آب و هوایی، صنعتی، کشاورزی و... اشاره کرد و لزوم همت، مساعدت و حمایت هرچه بیشتر مسؤولان استانی و کشوری در رونق و توسعه اقلید و رفع مسائل و مشکلات مردم این شهرستان خواستار شد.

افضلی بابیان اینکه عزم دولت کنونی خدمت به مردم است عنوان داشت: باید نیازها را بیان و برای رفع و حل آن‌ها تلاش و پیگیری کنیم تا نتیجه‌ای مناسب کسب شود.

در ادامه فرماندار پیشین این شهرستان با گرامیداشت یاد شهدا از تلاش در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای خدمت هرچه بهتر به مردم اظهار داشت: باوجود مسائل و مشکلاتی که کشور در چند سال گذشته با آن مواجه بود اقدامات شایسته‌ای انجام و پیشرفت‌های بسیاری کسب شد.

صادق کریمی بابیان اینکه فلسفه وجودی سازمان‌ها خدمت به مردم همراه با تکریم ارباب‌رجوع و حسن اخلاق است گفت: در راستای تحقق این هدف از هیچ تلاشی کوتاهی نکردیم.

وی در پایان به برخی از خدمات دولت تدبیر و امید در سطح شهرستان اقلید اشاره کرد و گازرسانی به روستاهای این شهرستان طی چند سال گذشته با اعتباری بیش از 100 میلیارد تومان را یکی از ارزنده‌ترین خدمات صورت گرفته خواند.

همچنین در این جلسه نماینده صنعتگران اقلید به نمایندگی از مدیران واحدهای صنعتی و معدنی این شهرستان از حمایت‌های و همکاری فرماندار پیشین تقدیر و با اشاره به مشکلاتی که به‌واسطه تحریم‌ها و مشکلات بر کشور اعمال شد تصریح کرد: تدابیر مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی راهکار مؤثری در راستای مقابله با این مشکلات شد.

محسن عابدی عدم هدایت درست نقدینگی، اعمال قوانین مختلف و... را مانع پیشرفت صنعت و تولید خواند و به اقدامات مؤثر و پیگیری‌هایی که در راستای این رفع مشکلات صورت گرفت اشاره کرد و حمایت‌های لازم برای توسعه صنعتی باهدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی را خواستار شد.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ایام شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت گفت و یاد امام و شهدا را گرامی داشت.

هادی پژوهش وجود اخلاق در عرصه‌های مختلف را یکی از برتری‌های اسلام و رمز موفقیت آن خواند و اظهار داشت: در راستای ارتقای هرچه بیشتر اخلاق اسلامی باید بیشتر بکوشیم.

وی به اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا اشاره و تصریح کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران تعیین‌کننده مسیر کار در منطقه است که این توان برگرفته از قدرت اسلامی است.

پژوهش با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران سر جنگ و کشورگشایی نداشته و به دنبال آشوب نیست خاطرنشان کرد: در راستای دفاع از مرزهای کشور، اسلام و ارزش‌های انقلاب از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

در پایان این آیین فرماندار جدید اقلید بابیان اینکه برای انجام خدمت شایسته به مردم نیاز به همراهی و تعامل تمام نهادها است اظهار داشت: باوجود تلاش‌های صورت‌گرفته و پیشرفت‌های کسب‌شده، هنوز نیاز به حرکت بیشتر و مؤثرتری داریم.

صالح مشتاق لاری رفاه و رضایت را دو خط توسعه عنوان کرد و گفت: برای کسب موفقیت و توسعه باید در راستای ارتقای علم، دانش و فناوری بکوشیم.

وی تصریح کرد: باید با همدلی، همگرایی، اخلاق و اخلاص برای توسعه بیشتر و بهتر گام برداریم.