به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نفل از خبرگزاری فارس از شیراز، علی اکبر عصارنیا امروز در همایش اعضای شورای آستان قدس رضوی و رابطین فارس و نیز مسئولین کانون‌های موضوعی خادم یاران، اظهار داشت: در راستای گسترش فرهنگ خادم یاری، سال آینده در هر شهرستان، هزار خادم یار فعال می شوند.

وی بیان کرد: احساس تعلق به شبکه تربیتی، برپایی آموزش، سرکشی به مناطق کم برخوردار و نیز آشنایی با فضای مجازی و نرم افزاز از دیگر فعالیتهای این نهاد معنوی است.

مدیرکل امور خدام آستان قدس رضوی تصریح کرد: بستر خدمت‌گذاری در قالب خدمت یاری از سوی علاقه‌مندان با  ایمان  به حضرت رضا(ع) در تمام استان‌ها، شهرستان‌ها  با ضوابط و مقررات ایجاد شده فراهم است.

 دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان فارس نیز در ادامه همایش بیان داشت: تطبیق شرایط فعلی جامعه با گذشته و انتقال آن به نسل جوان ضروری است که باید مورد توجه اصحاب رسانه، مسئولان و مدیران قرار گیرد.

مهدی یار با اشاره  به اینکه اگر اسلام تضعیف شود، استکبار بر جامعه اسلامی حاکمیت پیدا می کند، افزود: تشریح فعالیت‌های خادمان به آحاد جامعه باید مورد توجه نسل جوان قرار گیرد تا شاهد استمرار این حرکت در کشور باشیم.

وی ضمن ارزیابی شهرستان‌هایی که دارای کانون‌های خادم یار هستند، بیان کرد: شهرستان‌های داراب، لامرد، شیراز و  آباده ارسنجان، سپیدان، فراشبند، فسا، فیروزآباد، لار، مرودشت، مهر، نورآباد، نی‌ریز، کوار و گراش و اقلید، خرامه خرم‌بید، خنج، قیرکارزین، پاسارگاد، مهر و کازرون در سامانه ارزیابی به ترتیب، دارای ثبت سوابق و بازدهی خوب، به روز رسانی و ایجاد جایگاه مناسب هستند.