به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، صبح امروز مانور مقابله با خرابکاری افراد ناشناس در کارگاه ثامن‌الائمه(ع) پروژه راه‌آهن یزد- اقلید به پیشنهاد مدیریت واکنش اضطرار کارگاه ثامن الائمه(ع) و همکاری شورای مدیریت بحران و هلال احمر شهرستان ابرکوه برگزار شد.

مسلم غلام‌زاده دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران ابرکوه در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: مانور مذکور باهدف انجام عملیات تحت فرمان مدیریت واحد و تمرین نظم و انضباط برگزار شد که طی آن فرمانداری، هلال احمر، ناحیه مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، شهرداری، بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص)، راه داری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اداره گاز، اداره برق، مخابرات و اورژانس 115 مشارکت داشتند.

غلام‌زاده تصریح کرد: «از حوادث پیشگیری کنید اما نه به حرف، بلکه به عمل» شعار مانور فوق بود که اگرچه برای اولین بار بود که چنین مانوری در ابرکوه برگزار می‌شد، اما تا حدود زیادی به اهداف خود دست‌یافت.

وی خاطرنشان کرد: سناریو مانور به‌این‌ترتیب بود که دو فرد ناشناس به‌قصد خرابکاری وارد کارگاه ثامن‌الائمه می‌شوند و پس از اختلال در تأسیسات آب، برق، گاز و مخابرات و مصدوم شدن تعدادی از کارگران، یکی از آن دو براثر حادثه‌ای فوت می‌کند. در فاصله انجام این اقدامات مدیریت واکنش اضطرار کارگاه وارد عمل می‌شود و به‌محض اینکه احساس نیاز برای نیروی کمکی می‌کند، موضوع را به مدیریت بحران فرمانداری اطلاع می‌دهد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه، ادامه داد: در همین راستا شورای مدیریت بحران شهرستان به‌سرعت وارد عمل شده و به دستگاه‌های مربوطه اطلاع می‌دهد. پس از ورود دستگاه‌های ذی‌ربط عملیات خرابکاری متوقف‌شده و فرد خرابکار نیز دستگیر می‌شود.

غلام‌زاده یادآور شد: در خاتمه نیز جلسه‌ای در کارگاه ثامن‌الائمه با حضور کارشناسان مدیریت بحران استان یزد برای بررسی نقاط قوت و ضعف مانور، برگزار شد.