به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، سید حسین افضلی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور فرماندار و معاون وی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسؤولان شهرستانی در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری برگزار شد با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «ارزش یک جامعه به وجود افراد کتاب‌خوان آن است» بر لزوم تلاش و اقدام جدی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تأکید کرد.
وی با گلایه از مسؤولانی که در این راستا کوتاهی می‌کنند از همکاری و همراهی فرماندار، شهردار اقلید و دهیار شهرمیان در ایجاد بستر لازم برای تحقق اهداف کتاب و کتاب‌خوانی در سطح این شهرستان تقدیر کرد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقلید با اشاره به فعالیت سه کتابخانه عمومی روستایی و پنج کتابخانه عمومی شهری نهادی و یک کتابخانه مشارکتی در سطح شهرستان اقلید از وجود حدود 100 هزار نسخه کتاب با بیش از 78 هزار عنوان مختلف در این کتابخانه‌ها خبر داد.
افضلی به جذب بیش از 3 هزار نفر به عضویت کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان اقلید طی یک سال گذشته اشاره و عنوان کرد: در طول این مدت بیش از 70 هزار جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی اقلید امانت برده شده است.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برخی از فعالیت‌های عمرانی انجام‌شده، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان شهرستانی و مدرسه‌ای، جلسات مشاعره، نشست‌های آموزشی و کارگاه‌های تندخوانی و روان‌خوانی و...، مسابقات نقاشی، جمله‌نویسی و کاردستی، نقد کتاب و عضویت رایگان و نیز برپایی نمایشگاه‌های متعدد کتاب، عکس و...، دیدار با خانواده شهدا و... را ازجمله ویژه‌برنامه‌های فرهنگی اجراشده در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقلید برشمرد.
انتهای پیام/