به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، مهدی صالحی در جلسه قرارگاه مشترک رمضان که با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، دادستان، فرمانده نیروی انتظامی و برخی دیگر از مسؤولان شهرستانی در سپاه برگزار شد یاد امام و شهدا را گرامی و هفته دفاع مقدس را پاس داشت و از ارزش‌ها، ایثار، جان‎فشانی و فداکاری آن دوران سخن گفت.

وی به زحماتی که رزمندگان و خانواده‌هایشان و زجری که آزادگان کشیدند، جان‌فشانی شهدا و گذشت پدران و مادران‌شان، اشاره کرد و بیان داشت: رزمندگان در دفاع مقدس از تمام و سرمایه انسانی خود دل کندند، از مال، زندگی و خانواده خود گذشتند و در بدترین شرایط و کمبودهای جنگ برای دفاع از ارزش‌های انقلاب جهاد کردند.

صالحی با بیان اینکه امنیت، آسایش و رفاه امروز کشور را مدیون جان‌فشانی شهدا و ایثارگران و رزمندگان هستیم، تصریح داد: وظیفه داریم در راستای حفظ این ارزش‌ها تلاش کنیم.

فرمانده سپاه اقلید یکی از این وظایف را حفظ شئون اسلامی خواند و گفت: افزایش گران‌فروشی، کم‌فروشی، رباخواری، بدحجابی، اختلاس و... در جامعه، نتیجه توجه نکردن به امربه‌معروف و نهی‎ازمنکر است.

وی با اشاره به روایات اسلامی ادامه داد: نتیجه توجه نکردن به این دو فریضه الهی موجب ترویج و غلبه تفکر و فرهنگ اشرار در جامعه می‌شود.

صالحی با بیان اینکه در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و توقع مردم از دولت و حکومت اسلامی بیشتر است، تصریح کرد: برخی ناهنجاری‌ها موجب ناامیدی مردم شده و بسیاری از مسائل را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد از‌این‌رو باید دقت شود در راستای حفظ ارزش‌هایی که رزمندگان دفاع مقدس در سختی و کمبود آن دوران بدست آوردند، تلاش مؤثر شود.

فرمانده سپاه با اشاره به تعامل همیشگی سپاه با نیروی انتظامی و دادگستری و...، یادآور شد: قرارگاه مشترک رمضان حکایت از یک کار تشکیلاتی دارد که براساس مصوبات قرارگاه سه‎جانبه سپاه، دادگستری و نیروی انتظامی و با انسجام بهتر و اثرگذاری سریع‌تر اقدام می‌کند.                              
                                     
قرارگاه مشترک رمضان، اقدامی برای حفظ ارزش‌ها 

در ادامه این جلسه معاونت اجتماعی سپاه و دبیر قرارگاه مشترک رمضان از تشکیل کمیته‎های تخصصی دستگاه‎های دولتی، ناظرین، اصناف، حقوقی و رسانه‎های بسترسازی فساد خبر داد و بر لزوم تلاش برای آسیب‎شناسی و ارائه راهکار و رفع مشکلات موجود در این زمینه‎ها تأکید کرد.

حسن مهدوی اصل کار قرارگاه مشترک رمضان را حفظ عفاف و حجاب و ترویج و احیای ارزش‎ها در جامعه خواند و گفت: متأسفانه در برخی موارد ظاهر و پوشش‌ها، در شأن کشور اسلامی و شهر مذهبی ما نیست.

عدم رعایت شئونات اخلاقی و مذهبی در برخی از اصناف ازجمله کافی شاپ‌ها و لباس فروشی‌ها و...،  عدم رعایت عفاف و حجاب در برخی ادارات و توسط برخی از کارکنان، عدم وجود امنیت و رعایت شئونات اخلاقی در برخی آژانس‎ها و تاکسی‌های تلفنی، بی‎بندوباری‎های موجود در فضای مجازی و ارتباطات نامناسبی که از این فضا نشأت می‌گیرد و....، ازجمله مسائلی بود که مهدوی اشاره و بر لزوم توجه به این موارد و رفع آن‎ها تأکید کرد.