به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس، یکشنبه در هشتمین روز از دهه فجر در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به روستای شمس‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان گراش گفت: این پروژه شامل اجرای یک هزار و ۸۰۰ متر خط انتقال آبرسانی و یک هزار و ۲۰۰ متر شبکه توزیع آب شرب است و با صرف پنج میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

علی بوستانی، با اشاره به نقش مشارکتی خیران این روستا در تامین مالی این طرح بیان کرد: ۳۵ خانوار روستای شمس‌آباد از این پروژه آبرسانی بهره‌مند می‌شوند.

وی، در مورد طرح آبرسانی به روستای کنار زیارت نیز اظهار داشت: این طرح شامل، اجرای ۲ هزار متر خط انتقال و ۲ هزارمتر شبکه توزیع داخلی است و برای اجرای آن بیش از پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اصلاح شبکه روستای تنگ رویین شهرستان قیروکارزین 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس همچنین در مورد اجرای پروژه اصلاح شبکه آبرسانی به روستای تنگ رویین شهرستان قیروکارزین گفت: این پروژه که طول آن چهار کیلومتر و با مشارکت گروه های جهادی اجرا شده است و تمام مشترکان این روستا از مزایای آن بهره‌مندخواهند شد.

شهرستان قیروکارزین به مرکزیت شهر قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

اصلاح شبکه چند روستای بخش مرکزی شهرستان لامرد

بوستانی، در باره اجرای پروژه اصلاح شبکه آبرسانی به روستاهای فیروزآباد، کاکلی و رییسی یحیی در شهرستان لامرد نیز بیان داشت: طول این شبکه آبرسانی هشت کیلومتر و بیش از هشت  میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح آن صرف شده است.

به گفته وی، همچنین عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستاهای میر حسنی، چاه شور علیا، چاه شور سفلی و پاتخته شامل ۱۴ کیلومتر خط انتقال آب با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال نیز در این منطقه آغاز شد.

بوستانی اضافه کرد: با اتمام عملیات اجرایی این پروژه، بیش از ۳۰۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

شهرستان لامرد در ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اصلاح شبکه آبرسانی روستای آسپاس و ۲ مخزن ذخیره آب در شهر دژکرد شهرستان اقلید  

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس همچنین بیان داشت: راه‌اندازی پروژه اصلاح شبکه آبرسانی به روستای آسپاس و ۲ مخزن ذخیره آب در شهر دژکرد از توابع شهرستان اقلید با صرف هزینه‌ای بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌هایی است که در هشتمین روز از دهه فجر در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

به گفته وی، یک باب مخزن هوایی فلزی با ظرفیت ۵۰ متر مکعب و یک باب مخزن ذخیره آب بتنی با گنجایش ۵۰۰ متر مکعب در منطقه یاد شده به بهره‌برداری رسید که بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار از مزایای آن برخوردار می شوند.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.