به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، محسن ظهیری در همایش تجلیل از پژوهشگران و فعالان عرصه تحقیق و پژوهش با تقدیر از تلاشگران این عرصه، پژوهش و کسب علم را یکی از عوامل مهم در پیشرفت جامعه دانست و بر ضرورت فعالیت هرچه بیشتر دانش آموزان در این عرصه تأکید کرد.

معاون آموزشی آموزش‌وپرورش اقلید عنوان داشت: با توجه به‌نظام توصیفی، اگر در مدارس ارزشیابی نمره‌ای و پایانی حذف شود، بار سنگینی از فشارهای روحی و استرس از دوش دانش آموزان برداشته می‌شود.

وی با اشاره به توانمندی و استعداد دانش آموزان، بر لزوم ایجاد موقعیت‌های مناسب و بستر لازم برای شکوفایی این استعدادها تأکید کرد.

ظهیری در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط آموزش‌وپرورش اقلید در حوزهٔ پژوهش پرداخت و گفت: امسال برای نخستین بار بحث یک روز با آزمایشگاه در مراکز پیش‌دبستانی اقلید مطرح شد که در هفتهٔ پژوهش، گروه‌هایی از تمامی مراکز پیش‌دبستانی تا متوسطه و پیش‌دانشگاهی، از این طرح و طرح‌های دیگر بازدید کردند.

معاون آموزشی آموزش‌وپرورش اقلید با بیان اینکه بیش از 50 گروه پنج‌نفره از فرهنگیان توانمند این شهرستان در جشنواره‌های شهرستانی، استانی و کشوری در درس پژوهی حائز رتبه برتر شدند، افزود: بیش از 80 اقدام پژوهی، در ابتدای سال توسط فرهنگیان شهرستان اقلید به مرکز استان ارسال شده که آماری کم‌نظیر است.

وی برگزاری کارگاه‌های مختلف مانند رباتیک،‌ هوافضا،‌ دست ورزی و اندیشه ورزی،‌ توجه به بحث کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، ‌ تحویل پک آزمایشگاهی به مدارس،‌ استفاده از دبیران متخصص در پژوهش سرای دانش‌آموزی، کسب مقام اول و دوم قطب شمال فارس در جشنواره نوجوان خوارزمی در بحث آزمایشگاه علوم توسط دو تیم از اقلید که یکی از دو تیم درنهایت مقام دوم استان را کسب کرد، راه‌یابی دانش آموزان اقلید در دو سال متوالی به مرحله کشوری جشنواره جابر بن حیان، کسب رتبه اول و دوم استانی دانش‌سراهای دانش‌آموزی و... را ازجمله فعالیت‌های پژوهشی انجام‌شده و موفقیت‌های کسب‌شده توسط آموزش‌وپرورش اقلید در سال گذشته عنوان کرد.