محمد مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید در حاشیه برگزاری جلسه مجمع عمومی نظام صنفی کشاورزی این شهرستان که با حضور بخشداران، معاون جهاد کشاورزی، رئیس تعاون روستایی، رؤسای مراکز خدمات کشاورزی، هیئت‌مدیره صنف کشاورزی فارس و جمعی از کشاورزان، دامداران و بهره‌برداران عضو صنف کشاورزی در سالن امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد از آغاز کار نظام صنفی کشاورزی در شهرستان اقلید از سال 1389 خبر داد.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل نظام صنفی کارهای کشاورزی در راستای ساماندهی، سازمان‌دهی، هدایت و حمایت از حقوق تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: 3 هزار و 136 نفر از کشاورزان و واحدهای صنفی فعال در بخش کشاورزی و دام‌پروری اقلید در این نظام صنفی دارای پروانه فعالیت و کارت شناسایی صنفی هستند.

مسعودی از برخی از وظایف اصلی نظام صنفی کشاورزی سخن گفت و پیگیری خواسته‌های صنفی و شغلی کشاورزان، دفاع از حقوق آن‌ها، هویت بخشی، پیگیری و استفاده از فرصت‌ها و مسائل بیمه‌ای و ... را از جمله مزایای تشکیل و فعالیت نظام صنف کشاورزی برشمرد.

دبیر اجرایی صنف کشاورزی اقلید عنوان داشت: معرفی بیش از یک هزار نفر از اعضای صنف کشاورزی شهرستان به تأمین اجتماعی برای بیمه کردن کارگران کشاورزی و بهره‌مندی از مزایای تأمین اجتماعی، شرکت در جلسات مربوط به بخش کشاورزی در سطح استان و شهرستان باهدف احقاق حق تولیدکنندگان و بهره‌برداران کشاورزی، نظارت در اموری چون عیارسنجی و افت زنی چغندر قند و برداشت گندم و ...ازجمله عملکردها و فعالیت‌های صنف کشاورزی اقلید است.

به گزارش فارس، این جلسه با برگزاری انتخابات هیأت‌مدیره و بازرس صنف کشاورزی شهرستان اقلید به پایان رسید.