به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از ایرنا، عبدالرسول همتی روز شنبه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، متاسفانه یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در فارس گزارش شده است، افزود: با این مورد جدید فوتی، تاکنون ۱۴ نفر در استان، به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد : تاکنون ۱۵۶ نفر  نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند،هم اکنون ۴۹ درصد از مبتلایان در استان فارس در بیمارستان بستری هستند و ۳۲ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند.

دکتر همتی توصیه کرد: مردم بیماری کرونا  را جدی بگیرند و برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با رعایت اصول بهداشتی در خانه بمانند و از ترددهای غیر ضرور بپرهیزند.

وی توصیه کرد: عموم مردم فارس می توانند اخبار و اطلاعات موردنیاز خود را از وبگاه اختصاصی بیماری کرونا به نشانی اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ دریافت کنند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.