به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از ایرنا، عبدالرسول همتی روز دوشنبه اظهار داشت : متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان فارس  جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید فوتی، تاکنون ۱۷ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی شیراز بیان کرد: ۱۶۸ نفر از مبتلایان به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۱۷۵ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

دکتر همتی ضمن تاکید مجدد بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی، از عموم مردم فارس خواست ضمن توجه ویژه به رعایت اصول بهداشتی، از ترددهای غیرضرور با جدیت پرهیز کنند و با عدم توجه به شایعات، اخبار و اطلاعات موردنیاز خود را از وبگاه اختصاصی بیماری کووید۱۹ به نشانی اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ دریافت کنند.

بیمارستان های شهید چمران  و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر(ع)  شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.