حسن عابدینی کارشناس مسائل بین المللی می گوید: انقلاب اسلامی ایران همیشه در تلاش بوده است که بگوید سیاستمداران امریکایی غیر قابل اعتماد هستند، این امر هم اکنون با اظهارات خود نامزدها به اثبات رسیده است.
حسن عابدینی؛ کارشناس سیاسی، رسانه و بین الملل در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار سرنانیوز با بیان مطلب فوق افزود: برای اینکه به صورت دقیق، مشخص شود کدام یک از دو کاندیدای ریاست جمهوری به قدرت می رسد، باید حدود 20 ساعت دیگر صبر کرد.
 وی ادامه داد: پیش بینی ها حاکی از این است که هیلاری کلینتون هم به جهت تعداد رای الکترال و هم به جهت رای های مردمی جلوتر از رقیب خود در حرکت است.
 عابدینی با اشاره به اینکه انتخابات در امریکا تفاوت هایی با دیگر کشورهای جهان دارد، توضیح داد: انتخابات در امریکا به طور مستقیم برگزار نمی شود چرا که ابتدا به الکترال ها رای می دهند و در واقع الکترال ها هستند که ریاست جمهوری را انتخاب می کنند.
 این کارشناس مسائل بین المللی تصریح کرد: آن چیزی که در انتخابات آمریکا بسیار جالب به نظر می رسد این است که اگر الکترال ها تا دیروز طرفدار دموکرات بودند می توانند در رای اصلی خود نامزد طرف مقابل را انتخاب کنند؛ بنابراین پیش بینی در انتخابات آمریکا بسیار کار سختی است.
 وی عنوان کرد: به نظر می رسد به جهت وجود قدرت سازماندهی شده در کمپین تبلیغاتی کلینتون، یک حرکت رو به جلو توسط این نامزد انتخاباتی امریکا مشاهده می شود.
 عابدینی با اشاره به اینکه کلینتون جز یک خانواده سیاست مدار است، اعلام کرد: با توجه به اینکه همسر کلینتون 8 سال رییس جمهور بود، خود او نیز 4 سال به عنوان وزیر امور خارجه بر مسند قدرت بوده است و هم حزبی وی نیز هم اکنون رییس جمهور امریکا است، به همین جهت می تواند از رانت های مختلفی استفاده کند که مهمترین آن می توان به پاسخ در مورد ایمیل هایش اشاره کرد.
 کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی اضافه کرد: مشاهده می شود که در پی انتشار ایمیل های حذف شده کلینتون، FBI طی خبری در آخرین روز به حمایت از این نامزد انتخاباتی برآمده است و ایمیل های پاک شده را فاقد نشانه ای از ارتکاب جرم یا فعالیت مجرمانه می داند و این مسئله می تواند سرنوشت انتخابات را تغییر دهد.
 وی با اشاره به اینکه ترامپ نیز دارای ویژگی های خاصی است، عنوان کرد: در انتخابات مشخص شد که علاوه بر اینکه ترامپ یک انسان غیر قابل پیش بینی است، در چهارچوب هیات حاکمه امریکا نیز نمی گنجد و گاهی اوقات مسائلی را مطرح می کند که تکان های شدیدی را به بار سیاسی امریکا وارد خواهد کرد.
 عابدینی در خصوص دیگر قابلیت های ترامپ گفت: او توانسته است توده های متوسط به پایین را که مخالف وضعیت موجود در امریکا هستند را به صدا دربیاورد، بطور مثال شعار اینکه " مي‌رويم واشنگتن، سيفون را بكشيم! " بین بخش عمده از مردم تکرار می شود، گرچه ممکن است که آنها توان رای دهی نداشته باشند چرا که الکترال ها تصمیم گیرنده نهایی هستند اما این موضوع نشان می دهد که ترامپ توانایی این را دارد که یک جریان خفته را بیدار کند.
 کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی درباره اینکه انتخاب کدام یک از دو کاندیدای ریاست جمهوری به نفع ایران خواهد بود، خاطر نشان کرد: به صورت مشخص می توان گفت، انتخاب هر کدام از این دو نفر در انتخابات به نفع ایران است چرا که انقلاب اسلامی حدود 37 سال است که اعلام می کند که سیاستمداران آمریکایی غیر قابل اعتماد هستند.
 وی ادامه داد: کلینتون و ترامپ، هردو در مناظره های انتخاباتی و در سخنرانی هایشان به عینه نشان دادند که هر کدام بر مسند قدرت بنشینند نه تنها مردم ایران بلکه افکار عمومی بین المللی به این نتیجه می رسند که آنها قابل اعتماد نیستند چرا که خودشان این مسئله را بازگو کرده اند. 
 عابدینی اذعان کرد: ایران پس از پیروزی در انقلاب همواره بر این مسئله تاکید داشت که ساختار نظام سیاسی امریکا پر از چالش و تضاد و تناقض است، امروز مشاهده می شود که دو نامزد در صحبت های انتخاباتی خودشان به صراحت این را اعلام کردند. 
 کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی اضافه کرد: وضعیت داخلی ایالت متحده امریکا سالها تلاش کرد که بگوید فقر در آمریکا وجود دارد و تعداد آنها به حدود 70 میلیون نفر می رسد، این موضوع اگر از سوی دستگاه تبلیغاتی ایران اعلام می شد، ممکن بود افکار عمومی باور نکند؛ در عین حال مشاهده می شود که ترامپ این مسائل را بازگو می کنند. 
 وی در ادامه اعلام می کند: به نظر می رسد کلینتون شرایط بهتری دارد و لابی های صهیونیست ها و عربستان صعودی بیشتر در کمپین کلینتون جای گرفته اند؛ اما نباید از خاطر برد که ترامپ نیز آدم قابل اعتمادی نیست. 
 عابدینی اضافه کرد: ترامپ بارها نشان داده که در حوزه سیاست خارجی اطلاعاتی چندانی ندارد و در واقع انسانی است که تربیت سیاسی نشده است، به همین جهت ممکن است که رفتارهایی غیر قابل پیش بینی در برابر دنیا انجام دهد و دنیا را دچار یک چالش عمیق کند.
 کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی تصریح کرد: به نظر می رسد هر کدام از دو نامزد انتخاباتی آمریکا به عنوان رئیس جمهور معرفی شوند، از یک سوء به نفع ایران خواهد بود چرا که سیاست های جمهوری اسلامی ایران، بارها و بارها مورد تاکید قرار گرفته است و هم اکنون نیز توسط دو کاندیدای ریاست جمهوری مطرح و به اثبات رسیده است.
 وی با بیان اینکه از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب تا کنون هر دو حزب دموکرات و جمهورری خواه را تجربه کرده است، افزود: هیچگونه تفاوتی بین این دو حزب مطرح در آمریکا وجود ندارد چرا که هر دو در یک مسئله نقطه نظرات مشترکی دارند و آن نیر حمایت از رژیم صهیونیستی و مقابله با کشورهای مستقل است که جمهوری اسلامی ایران با انتخاب کلینتون و ترامپ با این مسئله مواجه است.