به گزارش پورتال شهرستان اقلید، محسن شریفی، سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با همکاری اداره کل مدیریت بحران و راه و شهرسازی استان فارس، با هدف توسعه شبکه شتاب نگاری شهرستان اقلید علاوه بر  ۲ دستگاه شتاب نگار برخط که قبلاً در شهر اقلید نصب شده بود سی و یکمین ایستگاه شتاب نگار برخط استان دربخش سده نصب شد.

وی ادامه داد: همچنین  یک دستگاه شتاب نگاردر مرکز خدمات جهاد کشاورزی خُنجشت  و یک دستگاه شتاب نگارجدید در ساختمان دهیاری روستای شهرمیان نصب و راه اندازی شد.

شریفی ادامه داد: درحال حاضر شهرستان اقلید چهار ایستگاه شتاب نگار زلزله از مجموع ۱۰۵ ایستگاه شتاب نگار زلزله استان فارس را به خود اختصاص  داده است.  

همچنین در این باره، کارشناس ارشد شبکه شتاب نگاری زلزله ایران در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بررسی گستره لرزه خیزی حوزه شمالی استان فارس گفت: مهمترین مراکز جمعیتی در شهرستان اقلید، شهر اقلید وبخش های مرکزی، سده و حسن آباد است.

محمدرضا ابراهیم پور افزود: گستره مورد پایش، بخشی از پهنه های ساختاری گوناگون را درکمربند کوهزائی  آلپ-هیمالیا شامل می شود، این پهنه ها از شمال خاور به سوی جنوب باختر، بخش هایی از پهنه های ایران  مرکزی، سنندج – سیرجان، زون خردشده و پهنه ساختاری زاگرس بلند را در بر می گیرد.

  وی ادامه داد: آنچه مشخص است گسل های شمال استان فارس، شامل گسل آباده، سوریان، جیان و گسل ده بید با روند غالب شمال باختری- جنوب خاوری و گسل نزدیک به خاور – باختر گرداب از جمله گسل های بارز و بنیادی در منطقه است.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.