به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر آغاز ماه محرم را تسلیت گفت و از واقعه کربلا سخن گفت و اظهار داشت: نباید به‌سادگی از این حادثه بزرگ گذر کرد بلکه باید از عاشورا درس گرفت و در حقیقت پیدایش، ماندگاری و تأثیر آن تحقیق و تأمل کرد.

وی به نکاتی در زمینه حادثه کربلا اشاره و تصریح کرد: حادثه کربلا موجب پیروزی انقلاب اسلامی شده و دفاع مقدس ما را بیمه کرد.

طالبی با تأکید بر لزوم هوشیاری و بیداری در عدم نفوذ خط فکری تشیع انگلیسی و سنی آمریکایی افزود: یکی از اهداف مهم قیام امام حسین (ع)، احیای امر به معروف و نهی از منکر بود ازاین‌رو مسؤولان و اولیای امر نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به این فریضه الهی به صورت جدی، بها داده و در راستای ترویج و نهادینه کردن آن بکوشند.

امام جمعه اقلید در ادامه به بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس و همزمانی این دو مناسبت اشاره کرد و عنوان داشت: اصحاب فرهنگ در آموزش و پرورش وظیفه‌ای سنگین در ارتقای سطح آگاهی و دانش‌آموزان و نیز آشنایی آن‌ها با دفاع مقدس دارند.

خطیب جمعه اقلید تشریح و تبیین اهداف دفاع مقدس و حقیقت آن برای نسل جوان را امری لازم دانست و بیان کرد: باید دانش آموزان و دانشجویان ما جواب این سؤالات را بدانند که چرا شهید و شهادت معنا پیدا کرده است، دشمنان برای انحراف انقلاب می‌کوشند، ولایت‌فقیه مورد تهاجم گسترده قرار گرفت و لبه‌های تیز هجمه‌های دشمن متوجه ولایت مطلقه فقیه است و...

طالبی ادامه داد: باید معلمان و دبیران و اساتید، هم‌دستی متحجران و خشک مقدس‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، شیعیان انگلیسی و سنی‌های آمریکایی با آمریکا، صهیونیسم و مستکبران جهانی برای ضربه به نظام و انقلاب اسلامی را برای نسل جوان و نوجوان بازگو و تبیین کنند.

امام جمعه اقلید به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل با هماهنگی صهیونیست‌های غاصب و کودک کش که از یک‌سو ایران را تروریست خواند و از سوی دیگر در زمینه برجام شانتاژ به راه انداخت اشاره کرد و با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطاست، گفت: سخنان سخیف و بی‌اساس ترامپ از نظر ملت بزرگ ایران اسلامی به اندازه یک باد در بادکنک هم نیست.

وی به سخن امام (ره) که فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، خودتان را خسته نکنید» اشاره کرد و بیان داشت: ملت غیور و شجاع ایران اسلامی خودش قربانی همان تروریست‌هایی است که به کمک آمریکا و صهیونیست و... تجهیز شده‌اند.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه در بیشتر نقاط دنیا آثار جنایت این متجاوزان وجود دارد (ازجمله فلسطین، میانمار، یمن، عراق، سوریه، جنوب لبنان، بحرین و...) از سکوت مرگبار مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر در برابر جنایت‌ها، قتل و عام‌ها، کودک کشی، تجاوزها و ... انتقاد کرد و خطاب به آمریکا و صهیونیست پرسید: تروریست و حامی آن شما هستید یا ما؟

انتهای پیام/