به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد بذرافشان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 18 اسفندماه جاری زنگ جشن نیکوکاری به‌صورت نمادین در مدرسه شاهد 14 ناحیه 4 آموزش‌وپرورش شیراز به صدا درمی‌آید اظهار داشت: در 11 ماه گذشته 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در جشن نیکوکاری به‌صورت نقدی و کالایی از سوی خیران استان فارس کمک شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 27 میلیارد تومان در قالب طرح اکرام و ایتام در فارس به مددجویان کمک شده که این میزان در سال جاری به 30 میلیارد تومان افزایش یافته است.
مدیرکل کمیته امداد فارس تصریح کرد: در حوزه زکات نیز در سال گذشته 16 میلیارد تومان و در سال جاری 18 میلیارد و 800 میلیون تومان و در جشن عاطفه‌ها که به جشنواره عاطفه‌ها تغییرنام یافته نیز 91 میلیارد تومان کمک خیران را داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 85 میلیارد تومان بوده 66 درصد افزایش یافته است.بذرافشان بیان داشت: در 11 ماهه گذشته نیز به 25 هزار دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد استان فارس 5 میلیارد تومان و در حوزه مشارکت‌ها نیز 99 میلیارد تومان کمک شده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری 13 میلیارد تومان جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش‌یافته و نیز تا پایان اسفندماه به تمام متقاضیان در نوبت، وام ازدواج پرداخت می‌شود.
این مسؤول بیان داشت: در سال جاری افزون‌بر 12 هزار و 500 مورد وام با اعتباری بالغ‌بر 23 میلیارد تومان به زوج‌های جوان پرداخت شده و نیز برای 12 هزار و 706 مددجو ایجاد اشتغال و آموزش شده است.
بذرافشان اظهار داشت: بیش از 5 هزار و 566 فعالیت ساخت مسکن، شامل یک‌هزار و 635  واحد مسکونی نیمه‌تمام شهری و 475 واحد روستایی و نیز احداث 730 واحد شهری و 550 روستایی در همین سال اجرایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: احداث 14 مجتمع فرهنگی در اقلید، مرودشت، ارسنجان، لامرد، جهرم، اشکنان و سپیدان، 13 کانون فرهنگی در شیراز و دیگر شهرستان‌ها، اجرای طرح حامیان بهشتی، حامیان آسمانی و طرح صندوق امدادگران از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در سال جاری بوده است.
مدیرکل کمیته امداد فارس تصریح کرد: در طرح حامیان بهشتی یک‌هزار نفر از خانواده‌های شهدا در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و حمایت مادی و معنوی از ایتام، شرکت دارند.
انتهای پیام/