به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شهرک‌های صنعتی اقلید بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید فراهم کرده‌اند و سرمایه گذاران از این ظرفیت ایجاد شده می‌توانند در راستای توسعه صنعتی شهرستان استفاده کنند.

احد فتوحی چهارشنبه دوم تیر در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی شهرستان اقلید که با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس و صنعتگران انجام شد، گفت: امسال در راستای مانع زدایی از تولید و پشتیبانی از واحدهای صنعتی برنامه های مختلفی در حوزه های مختلف تدوین و درحال اجرا است.

او افزود: معتقدیم باید از تمام ظرفیت‌ها برای مانع زدایی از تولید استفاده کنیم و این موضوع باید در در اولویت سایر دستگاه‌های دیگر نیز باشد.

فتوحی همچنین با اشاره به ایجاد شش شهرک یا ناحیه صنعتی در شهرستان اقلید گفت: شهرستان اقلید از لحاظ آمار تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شده، رتبه برتر فارس را به خود اختصاص داده به نحوی که در این شهرستان هم اکنون، شهرک‌های صنعتی اقلید ۱ و ۲، و نواحی  صنعتی تیمارجان ،خنجشت، حسن‌آباد و سده راه اندازی شده است و کار واگذاری زمین در همه این شهرک ها و نواحی صنعتی انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴۳ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌های صنعتی اقلید منعقد شده که شهرک صنعتی اقلید یک با دارا بودن ۱۰۰ قرارداد بیشترین تعداد قرارداد و پس از آن ناحیه صنعتی تیمارجان با ۲۰ قرارداد، ناحیه صنعتی سده با ۷ قرارداد، ناحیه صنعتی خنجشت هشت قرارداد و حسن آباد ۷ قرارداد و اقلید۲نیز با یک  قرارداد در جایگاه‌های بعدی قراردارند.

فتوحی با یادآوری اینکه در قالب این قراردادها جمعا ۵۴ هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده است، اضافه کرد: ۳۶ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرک‌های صنعتی با اشتغالی افزون بر ۴۱۰ نفر، در مرحله بهره برداری قرار دارند.

او با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی اقلید در مجموع ظرفیت استقرار پنج هزار واحد تولیدی صنعتی صنفی خدماتی و کارگاهی فراهم شده است، گفت: با توجه به اینکه در افق توسعه صنعتی شهرستان شهرکها و نواحی صنعتی از جایگاه ویژه‌ای برای جذب و استقرار سرمایه گذاران برخوردار هستند توسعه زیرساخت ها نیز متناسب با جذب سرمایه گذار در دستور کار قرار دارد.

فتوحی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از شهرک صنعتی اقلید۱ نیز به متقاضیان واگذار و این شهرک جز شهرک‌های صنعتی تقاضا محور شهرستان قرار دارد کار توسعه این شهرک صنعتی نیز در مرحله انجام است که امیدواریم با الحاق اراضی اطراف شهرک صنعتی و رفع مشکلات موجود در این زمینه  بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم شود.