به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی شامگاه یکشنبه در جلسه کمیته عفاف و حجاب این شهرستان که با حضور فرماندار، فرمانده سپاه، مشاور امور بانوان و بازرسان این کمیته در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، از تمام افراد و نهادهایی که در زمینه عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند قدردانی کرد.

وی با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی، عفاف و حجاب را دو امر مهم پذیرفته‌شده خواند که سند آن‌ها در قرآن است.

امام جمعه اقلید به مادران محجبه‌ای اشاره کرد که با وجود رعایت کامل حجاب توسط آن‌ها، دختران جوان و نوجوانشان نسبت به این مسئله چندان مسؤولیت‌پذیر نیستند.

طالبی با بیان اینکه در بیشتر این موارد حتی مادران نیز از این امر راضی نبوده و به دنبال راهکاری برای حل آن هستند عنوان داشت: چرا باید در مورد پوشش اسلامی و ارزش دینی دوگانه رفتار کنیم.

وی با انتقاد از بازیگری که نسبت به ورود بانوی محجبه به داخل سالن تئاتر با تعبیر و رفتار زشتی برخورد کرد، عنوان کرد: چرا حجابی که بسیاری از بازیگران کشورهای اروپایی و... آن را ترجیح داده‌اند، توسط برخی از بانوان خودمان درست اجرا نمی‌شود؛ ازاین‌رو باید به دنبال آسیب‌شناسی و ارائه راهکار مناسب در این راستا باشیم.

امام جمعه اقلید کمیته عفاف و حجاب را یکی از مناسب‌ترین راه برای این آسیب‌شناسی‌ها عنوان کرد و گفت: باید به دنبال علت و راهکار باشیم و بر اساس ارزش‌های دینی و مذهبی حرکت کنیم.

طالبی از منابع غنی اسلامی سخن گفت و با بیان اینکه اسلام محدودیتی برای بانوان ندارد، به غیرت ملی و مذهبی بانوان بدحجابی که در دفاع از کشور و مذهب از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد اشاره کرد و افزود: ممکن است در برخی از موارد اصول و ارزش‌های والای اسلام به خوبی انتقال داده نشده باشند.

امام جمعه اقلید یادآور شد: همه ما نسبت به دین، مسلمانان و خودمان مسؤولیت داریم و نمی‌توانیم در برابر هیچ‌یک از این موارد بی‌خیال باشیم.

در ادامه مشاور امور بانوان فرمانداری اقلید با اشاره به 21 تیرماه، روز ملی عفاف و حجاب و بزرگداشت این روز از برگزاری برنامه‌های متنوع هفته عفاف و حجاب همچون سال‌های پیش در سطح این شهرستان سخن گفت.

سمیه صالحی با اشاره به پیشینه فرهنگی و مذهبی شهرستان اقلید و با بیان اینکه به لطف خداوند در حوزه عفاف و حجاب در ادارات مشکلی نداریم، از گستردگی کار بازرسی کمیته عفاف و حجاب به خارج از ادارات شهرستانی در برخی دیگر از محیط‌ها خبر داد.

صالحی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد کمیته عفاف و حجاب شهرستان پرداخت.