به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، محسن خدامی عصر امروز در جلسه هماهنگی دهه کرامت که با حضور فرماندار، بخشداران، مسؤول هیأت رزمندگان اسلام، مسؤول دبیرخانه جشنواره رضوی نسیم ولایت و برخی از مسؤولان شهرستانی در سالن بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اقدامات متعدد و ارزشمندی که در این زمینه طی 10 سال گذشته صورت گرفته است بر لزوم وجود مکانی برای نگهداری، جمع‌آوری و ارائه سوابق کارهای انجام‌شده تأکید کرد.

وی اظهار داشت: مشخص کردن مسیر عبور کاروان امام رضا (ع) و کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفت، به‌آسانی و یک‌روزه انجام نشد بلکه تلاش بسیاری صورت گرفت.

خدامی با اشاره به جلسه‌ای که مدتی پیش پیرامون جشنواره رضوی نسیم ولایت و بررسی اقدامات صورت گرفته برگزار شد عنوان کرد: با وجود اقدامات مؤثر و تأثیرگذاری که در این راستا انجام شد و با توجه به اینکه اقلید محل عبور کاروان امام رضا (ع) است، اما کتابخانه‌ای تخصصی درباره این امام بزرگوار یا مکانی برای برگزاری جلسات در این زمینه در این شهرستان وجود ندارد.

وی افزود: در این راستا تصمیم گرفته شد مکانی به عنوان پژوهشکده جشنواره رضوی نسیم ولایت راه‌اندازی شود که دانشگاه فرهنگیان با توجه به وجود مکانی مناسب برای این کار اعلام آمادگی کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اقلید تصریح کرد: حمایت، مساعدت و همکاری ادارات شهرستانی برای مجهز کردن و تأمین امکانات لازم برای این پژوهشکده امری لازم و ضروری است تا دهه کرامت امسال این پژوهشکده افتتاح شود.

نیاز به معنویت، اصلی غیرقابل‌انکار

در ادامه این جلسه فرماندار اقلید با اشاره به تغییر سریع تکنولوژی در عصر حاضر اظهار داشت: تدوین‌گری اصل لازم برای ماندگاری هر موضوعی است.

صالح مشتاقی لار با اشاره به اقدامات، تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که در زمینه‌های مختلف برای کسب نتیجه صورت می‌گیرد تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته باید مدون و مستند شود.

وی نیاز را یکی دیگر از عوامل ماندگاری امور خواند و با تأکید بر اینکه معنویت یک نیاز اساسی و غیرقابل‌انکار و جایگزین در جامعه است عنوان داشت: مردمی بودن جشنواره رضوی نسیم ولایت و حضور و حمایت مردم عاملی دیگر در موفقیت‌های کسب‌شده در این زمینه است.

مشتاقی لار به اثرات مثبت جشنواره رضوی نسیم ولایت در اقلید و برکات عبور امام رضا (ع) از این شهرستان در توسعه فرهنگی و اقتصادی و ... اشاره و بر لزوم استفاده بهتر و مؤثرتر از این فرصت در راستای رفع نیاز مردم و پیشرفت شهرستان در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

انتهای پیام/