به گزارش پیام خبر، جعفر قادری، امروز در جمع خبرنگاران گفت: ارتباط با این قانون تمام مجوزها را به ۲ گروه ثبت محور و مجوز محور تقسیم کردیم و حدود ۶۸ درصد کسب و کارها بدون مراجعه به دستگاه ها و ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت مجوز دریافت می‌کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی بیش از یک سال گذشته تاکنون که این قانون در کشور اجرایی شده افزون بر یک میلیون متقاضی وارد درگاه ملی مجوزها شده اند و افزون بر ۶۰۰ هزار پروانه نیز صادر شده است.

وی اظهار داشت: امسال رتبه کشور در بین ۱۹۵ کشور دنیا در زمینه شروع کسب و کار به ۱۷۸ رسیده و برای اینکه یک تحرکی در اقتصاد کشور ایجاد شود اصرار داشتیم که این کار انجام شود و شاخص شروع کسب و کار شامل تمام فرایندهایی است که لازم است به لحاظ زمانی و هزینه‌ای طی شود تا کارفرما به‌طور رسمی کار خود را آغاز کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا مقاومت ها و مخالفت‌هایی نیز در سطح ملی و در برخی حوزه ها از جمله پروانه وکالت و سردفتری داشتیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام کوشش ما این است که هر کس در کشور می خواهد مجوز کسب و کار بگیرد باید از یک درگاه مشخص وارد شود.

قادری اظهار کرد: در برنامه هفتم تلاش بر این بوده که کاستی ها و نقص هایی که در برنامه دولت وجود دارد اصلاح شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه در کنار ساختار مدیریتی بتوانیم از ظرفیت افرادی که در حوزه های مختلف کار کرده‌اند استفاده کنیم چند شورای راهبردی ایجاد کرده‌ایم.

قادری افزود: این شوراهای راهبردی شامل شورای راهبردی آب، شورای راهبردی حمل و نقل، شورای راهبردی انرژی و شورای راهبردی صنعت، معدن و تجارت که این شوراها فعالیت های خوبی نیز داشته اند.

وی ادامه داد: در بحث انتقال آب خلیج فارس که مطالبه مردم استان فارس بود امروز خط اننتقال آب این استان اگر از دیگر خطوط جلوتر نباشد عقب تر هم نیست و این خط به طول یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم ظرف ۲ سال آب را از آب شیرین کن وارد استان کنیم.

وی افزود: خط دوم انتقال آب از سد درودزن نیز که افزون بر سه هزار لیتر بر ثانیه آب به شهر منتقل می کند.

قادری گفت: خط اول انتقال آب سد درودزن به شیراز ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سال منتقل می کند در حالی که خط 2، ۶۰ میلیون متر مکعب و این ظرفیت را نیز دارد که تا ۹۰ میلیون متر مکعب در سال منتقل کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خط انتقال آب از سد تنگ سرخ بشار نیز چون یکصد میلیون متر مکعب تخصیص دارد به دنبال این هستیم که آخرین استعلام را از محیط زیست بگیریم و مدل مالی برای آن تعریف کنیم و با استفاده از منابع دولتی یا سرمایه گذار بخش خصوص این خط را نیز فعال کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خط انتقال آب از سد تنگ سرخ بشار نیز چون یکصد میلیون متر مکعب تخصیص دارد به دنبال این هستیم که آخرین استعلام را از محیط زیست بگیریم و مدل مالی برای آن تعریف کنیم و با استفاده از منابع دولتی یا سرمایه گذار بخش خصوص این خط را نیز فعال کنیم.

قادری افزود: الان از ۱۶۰ میلیون متر مکعب آبی که در شیراز مصرف می شود، خط اول و دوم انتقال از سد درودزن تا ۱۲۰ میلیون متر مکعب آنرا می تواند انتقال داده و تامین کند و مابقی باید بخشی از از سد تنگ سرخ و بخشی از محل طرح انتقال آب خلیج فارس تامین شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص روند اجرای خطوط ریلی فارس گفت: خط شیراز – بوشهر که یک و 2 دهم میلیارد دلار به آن اختصاص داده شده و هم اینک ۱۱ قطعه آن به پیمانکار واگذار شده است.

قادری افزود: بخش عمده کار در این پروژه شروع شده و تلاش بر این است که ظرف سه چهار سال آینده این خط ریلی به بوشهر و در ادامه به عسلویه برسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: راه آهن اقلید - یزد نیز برای اجرا نیازمند حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار است و برای خط شیراز - گلگهر نیز پیگیری هایی داشته ایم اما چون همه توان روی خط شیراز – بوشهر گذاشته شده شاید دیگر خطوط مانند شیراز – اهواز باید مصوباتی بگیرند.

نماینده مردم شیراز با اشاره به صدور مجوز راه اندازی دهکده لجستیک شیراز در شورای عالی لجستیک گفت: این دهکده در یک محدوده ۱۰۰ هکتاری در کنار منطقه ویژه باراندازی برای ترخیص بارهای وارداتی و صادراتی در شیراز تبدیل می شود.

قادری گفت: هفته گذشته جلسه‌ای در ارتباط با رینگ دوم کمربندی شیراز داشتیم که بر اساس اولویت بندی که انجام شده مقرر شد که مطالعه رینگ دوم کمربندی شیراز به سرعت واگذار شود و در دو قطعه یعنی از قطعه هشت آزادراه شیراز - اصفهان تا سیاخ دارنگون، کوار و اکبرآباد مشاور سریعا مطالعه خود را انجام دهد تا سریعا یا به عنوان بزرگراه یا آزادراه به سمت انتخاب سرمایه گذار و شریک سرمایه گذار ببریم.