به گزارش پورتال شهرستان اقلید، رئیس آموزش و پرورش اقلید با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص در راستای رشد و توسعه آموزش و پرورش، تصریح کرد: از آنجا که آموزش و پرورش بزرگترین نهاد تعلیم و تربیت و تأثیر گذار ترین مجموعه در این زمینه است، تبدیل آن به یک گفتمان غالب عمومی ضرورت دارد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، محمود میرسلیمانی در حاشیه برگزاری سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش کشور در شیراز ، با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، هدف از برگزاری این اجلاس را تبادل نظر و هم اندیشی در خصوص سیاست‌های کلان آموزش و پرورش در سال آینده و استفاده از راهکارهای سایر مناطق در حل مشکلات عنوان کرد و آن را فرصتی مناسب برای ارتقای کیفیت در حوزه آموزش و پرورش خواند.

رئیس آموزش و پرورش اقلید مهمترین چالش های آینده پیش رو در آموزش و پرورش در سطح ملی را بهره‌گیری از ظرفیت  نیروی انسانی متخصص دانست و گفت : با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا ، اهمیت موضوع نیروی انسانی متخصص بسیار بیشتر از گذشته است.

میرسلیمانی همچنین فضای فیزیکی مدارس را چالش دیگر آموزش و پرورش خواند و گفت: بسیاری از ساخت وسازهای مدارس در دهه ی ۷۰ بوده و استانداردهای لازم برای حضور دانش آموزان را ندارد.

وی مهمترین اقدام در سال تحصیلی جدید را  عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین با نگاه تعلیم و تربیت تمام ساحتی که خروجی آن حیات طیبه و انسانی با معیار ارزش دینی و انقلابی می باشد دانست و گفت: ایجاد فرصت مناسب برای شرکت و حضور مجازی دانش آموزان در جشنواره ها، مسابقات و طرح ها و نیز شرکت و همکاری فعال خانواده ها به عنوان یکی از اضلاع اصلی تعلیم و تربیت و بستری برای شکوفایی استعداد دانش آموزان باید به عنوان یک طرح پیش رو مورد توجه قرار گیرد.

رئیس آموزش و پرورش اقلید با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به گفتگوی اجتماعی تبدیل شود، عنوان کرد: از آنجا که آموزش و پرورش بزرگترین نهاد تعلیم و تربیت و تأثیر گذار ترین مجموعه در این زمینه است، تبدیل آن به یک گفتمان غالب عمومی ضرورت دارد.

میرسلیمانی ادامه داد: استفاده از عنصر رسانه به ویژه صدا و سیما و فضای مجازی، ارتقاء شان و منزلت و جایگاه فرهنگیان، استفاده بیشتر از ظرفیت و ایده های نخبگان و فرهنگیان برای اداره ی آموزش و پرورش ، تقویت روحیه مشارکت جویی ،می تواند باعث تغییر در آموزش و پرورش و تبدیل آن به گفتمان اجتماعی شود.