به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرگزاری میزان- اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان‌های فارس با حضور در زندان اقلید به صورت چهره به چهره با کلیه زندانیان ملاقات کردند. در این بازدید مدیرکل زندان‌های فارس از قسمت‌های مختلف زندان بازدید و درخصوص فعالیت‌های عمرانی در زندان دستوراتی صادر کرد.

مدیرکل زندان‌های فارس در جریان این دیدار گفت: آمار متهمین بلاتکلیف در اقلید کمتر از آمارمیانگین کشوری است که این نشان دهنده تعامل خوب مجموعه دستگاه قضایی شهرستان با زندان است و جای قدردانی دارد.

اسحاق ابراهیمی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های سازمانی در سال ۱۴۰۰ بحث اشتغال ۸۰درصدی محکومین در زندان است که زندان اقلید باتوجه به آمار محکومین درحال حاضر حدود ۹۰درصد اشتغال بکار دارد که در این راستا تلاش پرسنل وتعامل با مجموعه قضایی قابل ستایش است.

وی اظهار داشت: زندانیان باید به منظور استفاده مطلوب از اوقات فراغت خود به نحو احسن در دوره‌های حرفه آموزی و مهارت آموری شرکت فعال داشته باشند و درجهت تامین حداقل معاش خانواده سعی کنند و برای ایجاد اشتغال در زندان مطالبه گر باشند.

مدیرکل زندان‌های فارس افزود: با توجه به ابلاغ آئین نامه جدید سازمان، اعطای تسهیلات به زندانی در شورای طبقه بندی وابسته به اخذ گواهینامه‌های مهارت و حضور فعال در برنامه‌های فرهنگی وتربیتی می‌باشد.

ابراهیمی اضافه کرد: وضعیت خروج از زندان در آیین نامه جدید سازمان زندان‌ها هدفمند شده است ومستلزم مشارکت شما در برنامه‌های فرهنگی وتربیتی و اشتغال و حرفه آموزی می‌باشد.

در ادامه این دیدار تعدادی از زندانیان به بیان مشکلات خود پرداخته و ابراهیمی مدیرکل زندان‌های فارس دستوراتی را در راستای تسهیل مشکلات آنان صادر کرد.