به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به آیات قرآنی و با بیان اینکه خداوند پیامبری راهنما با کتابی گویا و دستوری محکم برای هدایت مردم فرستاد، اظهار داشت: جز افراد گمراه، فردی از آن روی‌گردان نمی‌شود.

وی با اشاره به کسب موفقیت‌های بسیار در عرصه‌های جهانی و منطقه‌ای در بخش‌های مختلف، قدرت سیاسی بودن حافظان و دانش‌آموختگان قرآنی در منطقه و جهان، استقامت چهار دهه‌ای در برابر استکبار جهانی، حمایت از مظلومان دنیا و...توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: نظام اسلامی یک فرصت به‌تمام‌معنا برای تعالی و ترقی در امور مختلف دینی و مذهبی، سیاسی، اجتماعی و... است.

امام‌جمعه اقلید قدردان بودن مردم از نظام اسلامی باوجود سختی‌های موجود، تقوای حقیقی، تبدیل تهدیدها و تحریم‌ها به فرصت، ولایت‌پذیری و اطاعت از رهبری و...را ازجمله عوامل و نشانه‌های موفقیت‌های کسب‌شده عنوان کرد.

خطیب جمعه اقلید روز دانشجو را تبریک گفت و با گرامیداشت یاد شهدای دانشجو و با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و با استناد به آن، بیان داشت: دانشجویان ذخایر این ملت بوده و مقدرات مملکت ما در آینده به دست آن‌ها است.

طالبی به نقش پررنگ دانشجو در امور مختلف اشاره کرد و افزود: جنبش‌های دانشجویی دارای محسناتی ازجمله ضد استکباری بودن، عدالت‌خواهی و مطالبه گری در چارچوب قانون، ولایت‌پذیری، دلسوزی، آینده‌نگری، آرمان‌خواهی بر اساس اصول نظام اسلامی، شور و احساس همراه باشعور و درک عمیق، خدمت‌رسانی و سازندگی در منطق محروم و ...است.

امام‌جمعه اقلید در ادامه به دو اصل 98 و 99 قانون اساسی که مربوط به شورای نگهبان است اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان باید صلاحیت افرادی که کاندیدای ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس شورای اسلامی می‌شوند را تأیید کنند تا بتوانیم از بین افراد تأییدشده به فرد دلخواه و اصلح خود رأی دهیم.

وی یادآور شد: تأییدیه شورای نگهبان، حداقلی است و انتخاب اصلح و سبک و سنگین کردم مسائل و تصمیم‌گیری نهایی بر عهده ما است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، باید دقت کنیم، چه کسی را برای سرنوشت خود و کشور و دین انتخاب می‌کنیم.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به وظیفه نظارتی شورای نگهبان (استصوابی) خاطرنشان کرد: حقی که قانون برای نظارت این مجموعه قائل شد، فراتر از یک نظارت خشک‌وخالی است.

طالبی عنوان داشت: استصوابی به نظارتی گفته می‌شود که ناظر در تمام مواد تصمیم‌گیری حضور دارد و باید جلوی هرگونه اشتباه و سوءاستفاده مجریان را بگیرد.

وی به نظر برخی مخالفان مبنی بر اینکه شورای نگهبان ناظر انتخابات است و تنها باید تماشاگر صحنه باشد اشاره و تأکید کرد: این نظر اشتباه و ظلم بر شورای نگهبان است.

خطیب جمعه اقلید اظهار داشت: شورای نگهبان مانع تصویب قانونی خلاف اسلام و قانون اساسی می‌شود.

اقتصاد مقاومتی بحث دیگری بود که امام‌جمعه اقلید به آن اشاره کرد و گفت: دولت اگر اقتصاد مقاومتی را رونق نبخشد و درست مدیریت نکند، نمی‌تواند با گران کردن بنزین و انرژی‌ها، زندگی مردم را صحیح اداره کند.

وی با بیان اینکه یک خانواده سه‌نفره با دریافت یارانه معیشتی 138 هزار تومان و یارانه نقدی، چگونه می‌تواند زندگی، تحصیل، ازدواج، مسکن و... فرزند دانش‌آموز یا دانشجوی خود را تأمین کند، گفت: لازم است که دولت و مجلس فکری اساسی برای امرارمعاش مردم داشته باشند.

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه 60 میلیون یارانه معیشتی بگیر، نوعی تحقیر برای مردم و کشور است، اظهار کرد: نگذارید فرمایش دلسوزانه و حکیمانه مقام معظم رهبری زمین بماند.

طالبی بیان کرد: وقتی بیگانگان به این نتیجه رسیدند که تنها راه نجات ما از بن‌بست تحریم‌های اقتصادی همان راه‌حلی است که مقام معظم رهبری فرمودند، (اقتصاد مقاومتی)، چرا ما خود نباید به فکر افتاده و عمل کنیم.