به گزارش پورتال شهرستان اقلید، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه در شهرهایی که بیش از ظرفیت زمین متقاضی وجود داشته باشد یا بیش از یک پروژه پیش‌بینی شده باشد قرعه کشی صورت می گیرد، گفت: تاکنون در شهرستان‌های لارستان، لامرد، گراش، اوز، آباده و اقلید و برخی شهرهای دیگر استان گروه‌بندی و قرعه کشی انجام شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس عطا الله زمانی در جلسه طرح اقدام ملی با حضور معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان و کارشناسان حوزه مسکن شهری استان استان فارس و لارستان در این شهرستان اظهار داشت: دولت همه توان خود را به کار گرفته تا قیمت تمام شده مسکن طرح اقدام ملی متناسب با سطوح درآمدی اقشار مختلف جامعه باشد.

این مسئول ادامه داد: دراین زمینه اقداماتی از جمله حذف واسطه‌های مصالح ساختمانی و خرید مستقیم از تولیدکننده و تحویل به انبوه سازان انجام شده که  از جمله نقاط قوت در طرح مسکن اقدام ملی است.

وی افزود: در شهرهایی که بیش از ظرفیت زمین متقاضی وجود داشته باشد یا بیش از یک پروژه پیش‌بینی شده باشد قرعه کشی صورت می گیرد.

مدیر کل بنیاد سکن استان فارس با بیان اینکه تاکنون در شهرستان‌های لارستان، لامرد، گراش، اوز، آباده و اقلید و برخی شهرهای دیگر استان گروه‌بندی و قرعه کشی انجام شده است گفت:  امکان اجرای این طرح در همه  شهرهای استان فارس وجود دارد  در حال حاضر و براساس برنامه وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی در شهرهایی صورت می‌گیرد که در آن‌ها زمین تامین شده باشد.

محمد رسول پروری معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس نیز دراین نشست با اعلام آمادگی بنیاد برای اجرای طرح مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گفت: ۶ هزار ۵۱۱ نفر در استان فارس از استعلام سه گانه اول عبور کرده‌اند، از این تعداد در ۱۶ شهر برای ۲ هزار ۲۰۹ واحد افتتاح حساب در بانک مسکن انجام شده و  یک هزار و ۹۸۹ نفر نیز آورده اولیه معادل حداقل ۴۰ میلیون تومان ارائه کرده‌اند؛ براین اساس سرجمع واریزی کل استان فارس  هم‌اکنون معادل ۹۵ میلیارد تومان است.