به گزارش پرتال شهرستان اقلید ، در اين جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حسن مسعودی رئیس اداره ورزش وجوانان با اشاره به وضعيت موجود ورزش شهرستان و تلاش های صورت گرفته درجهت بهبود وضعيت كلي در ورزش و جوانان گفت: يكي از مواردي كه بايد در جهت ارتقاء سطح ورزش باید صورت پذيرد، برگزاري جلسات تعاملي و هماهنگي بين مديران و مسئولان ذيربط در حوزه ورزش وجوانان است و اين جلسه با هدف ايجاد تعامل با مدیرانی که در این دو حوزه فعالیت دارند می تواند اثر گذار باشد.
وي سپس از فرماندار، نماینده مجلس و رؤساي شرکت کننده به خاطر حمایت مادی و معنوی خود از ورزش شهرستان تقدير كرد و گفت: انتظار كلي از ورزش و جوانان شهرستان، حضور پر رنگ تر در استان و كشور است بنابر این بايد در جهت بدست آوردن جايگاه واقعی در همه ابعاد تلاش ويژه اي را داشته باشيم و از تجربیات گذشته به خوبی درس بگیریم.
مسعودی در ادامه هم افزود جا دارد در این شورا اولویت کارها را به گونه ای تعریف کنیم  که ضمن دستیابی به زیر ساخت های مناسب برای توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای، جوانان و ورزشکاران این منطقه بتوانند با حمایت مسئولین نه تنها جایگاه فعلی خود را حفظ کنند بلکه برای باز پس گیری سکوهای از دست رفته  تلاش جدیدی را آغاز نمایند.  
رئیس اداره ورزش وجوانان همچنین تصریح کرد برای بهبود وضع موجود ورزش باید اقدامات زیر را در دستور کار قرار داد.
1- یکی از دغدغه های مهم توسعه ورزش همگانی، تلاش برای سلامت عمومی جامعه است که لازمه آن توجه جدی تر به ورزش محلات می باشد لذا علیرغم تلاشهای خوبی که تاکنون صورت گرفته پیشنهاد می شود با ایجاد فضاهای روباز ورزشی در محلات و در مجاورت پارک های ایجاد شده به این امر بیش از پیش توجه گردد تا با برگزاری المپیادهای ورزشی در سطح محلات نقش قابل توجهی در توسعه ورزش همگانی ایفا کند.
2- حمایت مادی و معنوی ورزشکاران این شهرستان هم از دغدغه های جدی ورزش قهرمانی است که جا دارد این شورا به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان مدیریت ورزشی شهرستان در خصوص حمایت ادارات، نهادها و شرکت ها از تیمها و باشگاههای مدال آور استانی وکشوری چاره ای بیابد تا عملکرد خوب ورزشکاران قهرمان استمرار یافته و آینده نیز شاهد خبرهای بهتری در این خصوص باشیم.
3- طی سالهای اخیر اقدامات مناسبی پیرامون افزایش سرانه فضاهای سرپوشیده ورزشی شهرستان صورت گرفته اما عدم مدیریت تخصصی و ساماندهی این فضاها در کنار عدم حفظ و نگهداری  و همچنین عدم رعایت بهداشت و آراستگی آنها موجب عدم بهره برداری بهینه از آنها شده است لذا انتظار می رود دراین باره نیز تصمیمات جدی گرفته شود.
4- نبود سند چشم انداز ورزش در سطح شهر و روستا و علی الخصوص در بین اداراتی که در بخش تربیت بدنی فعال هستند موجب موازی کاری در امر مسابقات شده و بسیاری از مسابقات ورزشی با صرف هزینه های سنگین در سطوح مختلف برگزار می گردد که با اندک تعاملی می توان از هدر رفت آنها جلوگیری کرد و عملکرد منفعلانه را به عملکرد منطقی تبدیل کرد. بدیهی است این امر می تواند در توسعه ورزش همگانی وقهرمانی نقش قابل توجهی داشته باشد.