به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با تبریک فرخنده میلاد امام حسن مجتبی (ع) از اهمیت و لزوم کمک به فقرا و ایتام سخن گفت و به ارزش شب‌های قدر و فضیلت‌های آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه زمان‌ها از نظر ارزش مانند هم نیستند، بر لزوم بهره‌گیری معنوی از شب‌های قدر تأکید کرد و عنوان داشت: تقوا پیشه گرفتن، غصه دنیا را نخوردن، حق را ادا کردن، دشمن ستمگران و دوست ستمدیدگان و مستضعفان بودن، ترس از خدا، نظم در زندگی، صلح و آشتی بین مردم، مراقبت از یتیمان و ضایع نشدن حقوق آن‌ها و...از مهم‌ترین اصولی است که حضرت علی (ع) به آن سفارش کردند.

امام جمعه اقلید تصریح کرد: رعایت حقوق همسایه، عمل به دستورات قرآن، اقامه نماز، حج، جهاد با مال، جان، زبان و...، بخشش، امر به معروف و نهی از منکر و... از دیگر سفارش‌ها و تأکیدات امیرالمؤمنین بوده است که باید در راستای عمل به آن‌ها بکوشیم.

خطیب جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حادثه حرم مطهر امام (ره) و مجلس شورای اسلامی، شهادت مظلومانه برخی از هم‌وطنان بی‌گناه که برای حل مشکلات و طبق قرار ملاقات با نمایندگان به مجلس رفته بودند را تسلیت گفت.

وی از نیروهای حفاظت سپاه و نیروی انتظامی که توانستند راه تروریست‌ها را سد کنند تا وارد صحن مجلس نشوند تقدیر و خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه نباید در امن‌ترین شرایط نیز از دشمن غافل شد و همیشه باید بدانیم و هوشیار باشیم که دشمن در کمین است.

طالبی با بیان اینکه پیام آمدن ترامپ به منطقه این بود که باید با دوشیدن عربستان و امارات منطقه را ناامن کرد تا خودشان به غارت و چپاول بیشتر بپردازند و اسرائیل غاصب راحت‌تر باشد اظهار کرد: آمریکا که داعش و امثال آن را به وجود آورد و حقوق، تجهیزات و سلاح آن‌ها را تأمین می‌کند، به فرمایش امام (ره) خود ذاتاً تروریستی است که از انگشتانش خون ملت‌های جهان می‌چکد.

امام جمعه اقلید در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای سند 2030 اشاره و با تأکید بر اینکه دولت در این جریان طفره نرود به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «این برای ما قابل‌قبول نیست که سند علم و تربیت ما را از بیرون بنویسند و بر ما تحمیل کنند، مطلقاً مجاز نیستند که آن را بپذیرند» اشاره و تصریح کرد: ملت ایران این اجازه را نمی‌دهند که بار دیگر زیر بار ذلت اجانب بروند.

طالبی با اشاره به عدم تعهد طرف مقابل در ماجرای برجام با وجود اینکه ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم اظهار داشت: اگر مسؤولان فکر می‌کنند که سند 2030 اعتماد آن‌ها را برای ما جلب می‌کند، بدانند که این امر شدنی نیست همان‌گونه که پس از برجام تحریم و تهدید علیه ایران بیشتر شد.

امام جمعه اقلید افزود: همان‌گونه که جلوی کاپیتولاسیون، کنوانسیون زنان (که از خارج آمده بود) و... گرفته شد، جلوی این سند را نیز بگیرید.

خطیب جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از تضعیف نیروهای امنیتی و نظامی در کشور بویژه سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: مگر همین نظامیان نیستند که برای ما عزت آفریدند. ابتکارات و نوآوری‌های همین‌ها است که امروز آمریکا به ذلت افتاده و هنر این‌ها بود که ملوانان آمریکایی و انگلیسی را دست‌بسته در معرض نمایش گذاشت، پس چرا انصاف را رعایت نکنیم.