به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با بیان اینکه هتک حرمت به قدس و مسجدالاقصی اعلام جنگ علیه جهان اسلام است، به اشغال 70 ساله فلسطین توسط صهیونیست‌های غاصب با حمایت استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: باید در مسئله فلسطین حساس باشیم چراکه قبله نخست مسلمانان جهان محسوب شده و محل عروج پیامبر به معراج بود.

وی تصریح کرد: چگونه می‌توان نسبت به این همه اجحاف، فشار روحی و جسمی و جنایت‌هایی که به این مسلمانان وارد می‌شود، ساکت ماند و حمایتی نکرد.

امام جمعه اقلید در ادامه با تبریک دهه کرامت به برخی از ویژه‌برنامه‌های فرهنگی مذهبی این دهه ازجمله یادواره شهدای سادات و هم نام امام رضا (ع)، ورود خادمان امام رضا (ع) به شهرستان، تکریم بقاع متبرکه و امامزادگان با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه را باید به قطب فرهنگی تبدیل کنیم و جشن‌های مختلف که به همت دبیرخانه دائمی نسیم ولایت رضوی و همکاری برخی ادارات شهرستانی برگزار می‌شود، اشاره کرد.

خطیب جمعه اقلید یاد مرحوم آیت‌الله طالقانی و مرحوم آیت‌الله مشکینی را گرامی داشت و به اقامه نخستین نمازجمعه در دانشگاه تهران در پنجم مردادماه سال 58 اشاره و عنوان کرد: نمازجمعه یک اجتماع سیاسی است که به لطف خداوند در حال حاضر در 900 شهر کشور برگزار می‌شود.

طالبی افزود: نمازجمعه نماد روشنگری سیاسی، اخلاقی و اجتماعی است که نقشه‌های دشمنان را برملا و آن‌ها را ناامید می‌کند، ازاین‌رو باید قدر آن را دانست و در راستای تقویت آن کوشید.

امام جمعه اقلید در ادامه با بیان اینکه در آستانه تنفیذ حکم ریاست‌جمهور منتخب قرار داریم با تقدیر از وزیران تصریح کرد: فردی که به عنوان وزیر رأی اعتماد از مجلس می‌گیرد باید به نقاط ضعف و قوت حوزه کاری خود واقف بوده و برای کسب موفقیت، از باندبازی و سیاسی‌کاری پرهیز کنند.

وی به معضل بیکاری در کشور اشاره کرد و با تأکید بر لزوم همت و تلاش وزرا در راستای رشد تولید و ایجاد اشتغال بیان داشت: در زمینه فرهنگ دینی کوتاهی‌ها و بی‌مهری‌هایی صورت گرفته که امیدواریم در این دوره نسبت به فرهنگ ناب محمدی (ص) که امام (ره) و مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند، تلاش بیشتری شود.

طالبی امر به معروف و نهی از منکر را شریان حیات جامعه خواند و از عدم توجه جدی به این سنت الهی انتقاد کرد.

امام جمعه اقلید به سخنان رئیس‌جمهور در روز چهارشنبه 28 تیرماه امسال مبنی بر اینکه «در دولت دوازدهم ضمن احترام به حقوق، همه مردم شریف از حقوق لازم برخوردارند و رعایت این حقوق منحصر به 24 میلیون نفری که رأی داده‌اند نیست حتی افرادی که به رئیس‌جمهور رأی ندادند نیز از مزایای حقوق نظام برخوردارند، اما امروز در مسؤولیت‌های رده‌بالا این 24 میلیون نفر هستند و اگر غیرازاین باشد پس برای چه رأی دادیم و انتخابات برگزار کردیم» و یا اینکه «طبق رویه دموکراسی باید به رأی اکثریت احترام بگذاریم و بر مبانی آن عمل کنیم، اقلیت نیز حقوق دارد و باید به حقوق آن‌ها احترام بگذاریم» اشاره کرد و به تحلیل آن پرداخت.

وی گفت: در اسلام و قانون اسلامی کشور جمهوری اسلامی تمام مردم در برابر قانون برابرند و اقلیت و اکثریت معنایی ندارد.

خطیب جمعه اقلید تصریح کرد: زمانی که فردی انتخاب می‌شود، رئیس‌جمهور تمام مردم کشور است همان‌گونه که منتخب در مجلس شورای اسلامی، وکیل و نماینده تمام مردم شهرستان است؛ ازاین‌رو از باب یک تذکر اخلاقی و دوستانه به رئیس‌جمهور منتخب عرض می‌کنم این موضوع اصلاح شود و این ادبیات را کنار بگذاریم، چراکه ملت ایران اسلامی همه باهم و در کنار هم، پشتوانه قوی نظام محسوب می‌شوند.

امام جمعه اقلید همچنین به تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران در مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت رأی (کسب 419 رأی موافق و تنها 3 رأی مخالف) اشاره کرد و بیان داشت: اتهام ما چیست و چرا این تحریم‌ها تصویب شده است.

طالبی با بیان این پرسش که تروریست کیست ادامه داد: آیا ملت بدبخت و غارت‌شده فلسطین، عراق، سوریه، یمن و... تروریست هستند و اسرائیل غاصب که کشوری را ساقط کرده و آمریکا که موجب جنگ‌افروزی و کشت و کشتار و آوارگی ملت‌ها شده است، حامی حقوق بشر و مدافع آن است؟!

امام جمعه اقلید افزود: آیا ایران اسلامی که تمام تلاش سیاسی، انسانی و راهبردی خود برای نجات این ملت‌های بی‌پناه را انجام می‌دهد و حتی جان عزیزانش را نیز در این راه گذاشته است، حامی تروریسم و مدافع آن است؟

خطیب جمعه اقلید اظهار کرد: چرا باوجود اینکه آمریکا خودش جزو امضاکنندگان برجام بود و تمام صاحب منصبانش اذعان دارند که جمهوری اسلامی دقیقاً به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده است، تحریم‌های جدیدی علیه ما تصویب کردند.

طالبی در پایان سخنان خود خاطرنشان شد: برای ملت غیور و فهیم ایران اسلامی کاملاً آشکار شد که آمریکا دشمن شماره یک ما بوده و ساخت موشک بالستیک، هسته‌ای، ماهواره علمی، موضوع حقوق بشر و ... بهانه‌ای بیش نیست.

انتهای پیام/