به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، کرامت‌الله چترسیماب در جشن بزرگ درخت‌کاری که عصر امروز با حضور مشاور مدیرکل و رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، فرماندار اقلید، فرماندهان نظامی و انتظامی، بخشداران، مسؤولان شهرستانی، اعضای انجمن‌های مردم‌نهاد، دانش‌آموزان و طبیعت‌دوستان در سالن امام رضا (ع) برگزار شد هفته منابع طبیعی را گرامی داشت و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی‌بر اینکه «فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود» اظهار داشت: باید بکوشیم تا این اصل در کشور و جامعه نهادینه شود.

وی از ارزش و جایگاه ملی و مذهبی درخت‌کاری در ایران اسلامی سخن گفت و عنوان کرد: روز ملی درخت‌کاری بهانه‌ای برای احترام و دقت بیشتر به محیط‌زیست و تلاش بهتر برای احیای منابع طبیعی است.

چترسیماب فرهنگ‌سازی برای مشارکت‌پذیری بهتر و بیشتر مردم در حفظ و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی را از اهداف اصلی برگزاری هفته منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: وسعت و تنوع اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری بسیار است که نیاز به همراهی و مساعدت بیشتر مسؤولان و مردم دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اقلید تشکیل 302 پرونده تخریب برای متخلفان و ارسال آن به دستگاه قضایی، متوقف کردن 86 دستگاه ادوات جرم، 81 مورد اجرای حکم خلع ید از 614 هکتار از اراضی منابع ملی و...را ازجمله خدمات این اداره در راستای حفاظت و مراقبت از عرصه‌های منابع ملی برشمرد.

این مسؤول به 14 مورد آتش‌سوزی و طعمه حریق شدن 6 هکتار از مراتع و جنگل‌های شهرستان اقلید و کاهش 60 درصدی آتش‌سوزی در مراتع این شهرستان نسبت به سال گذشته اشاره و از مشارکت مردم، بخشداران، همیاران طبیعت، مسؤولان شهرستانی و انجمن‌های مردم‌نهاد در خاموش کردن آتش‌ها تقدیر کرد.

چترسیماب از اخذ سند 88 درصد از اراضی ملی شهرستان اقلید به‌نام دولت جمهوری اسلامی ایران خبر داد بابیان اینکه هفته منابع طبیعی امسال با هدف پیشبرد منویات رهبری «همیار طبیعت باشیم» نام‌گذاری شد عنوان داشت: رویکرد آیین‌های هفته منابع طبیعی امسال بر محور همیاران طبیعت و مشارکت مردم استوار است.