به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از ایرنا، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید از سهم افراد و خانواده‌ها در مهار کرونا به عنوان سین هشتم یاد کرد و اظهار داشت: خانواده‌ها به سین هشتم توجه بیشتری کنند و از نوروز به عنوان فرصتی برای عمل به پویش " من در خانه می مانم " و پیروزی در برابر ویروس کرونا بهره گیری کنند.

دکتر  جعفر وکیلی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید روز سه شنبه با بیان اینکه ویروس کرونا در اغلب نقاط کشور پخش شده و سرعت شیوع آن در حال افزایش است، گفت: یکی از نگرانی ها، شیوع بیشتر این ویروس در دید و بازدیدهای عید نوروز است که از مردم انتظار داریم این مساله را جدی بگیرند و برای سلامتی خود، خانواده و اعضای جامعه از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز و زنجیره شیوع این بیماری را قطع کنند.

وکیلی افزود: خانه نشینی در عید می تواند یک فرصت باشد و با عمل به چند نکته ساده و مهم میتوانیم نوروز را در خانه بمانیم و از آن لذت ببریم؛ به جای ترس از کرونا، با تهیه و خواندن کتاب‌های مورد علاقه به سطح دانش خود اضافه کنیم، برای سلامت جسم و روح ورزش کنیم، کمک به انجام کارهای روزمره در خانه نیز باعث سرگرمی و ایجاد همدلی و وحدت بین اعضای خانواده می شود.

وی  اظهار امیدواری کرد مردم توصیه ها و هشدارها را جدی بگیرند و با ماندن در خانه به مهار بیماری کرونا کمک کنند و افزود: همدلی و اتحاد مردم و دستگاه های دولتی اقلید  به عنوان تنها راه مقابله با شیوع کرونا مطرح است.

وکیلی با اشاره به مشارکت سپاه ناحیه اقلید، فرمانداری، هلال احمر، اداره اصناف، شهرداری و نیروهای داوطلب مردمی برای ضدعفونی معابر شهری در خصوص کارهای انجام شده در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به اینکه سوپرمارکت ها، پمپ بنزین ها و نانوایی ها به عنوان مجل های پُرخطر شیوع بیماری کرونا است، واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت اقلید با انجام بازرسی های روزانه و سرزده، آموزش های لازم در زمینه رعایت بهداشت و نحوه ضدعفونی را به متصدیان این مراکز ارائه می دهند.

او از تعطیلی چند نانوایی و سوپرمارکت به دلیل رعایت نکردن بهداشت در این شهرستان با مشارکت اداره اصناف خبر داد.

رییس شبکه بهداشت و درمان اقلید افزود: برپایی ایستگاه سلامت در ورودی های شهر با مشارکت جمعیت هلال احمر و سپاه ناحیه اقلید، انجام تب سنجی و ارایه مشاوره و آموزش های بهداشتی و توزیع بروشورهای آموزشی در زمینه پیشگیری از کروناویروس به صورت روزانه در حال انجام است و در صورت وجود بیمار مشکوک با علائم تب و تنگی نفس، برای انجام اقدامات درمانی و مراقبتی به درمانگاه های فعال سطح شهر ارجاع می شوند.

دکتر وکیلی اضافه کرد: با هماهنگی و مشارکت کلانتری و اداره اصناف اقلید اجرای محدودیت فعالیت مغازه داران سطح شهر از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ با هدف کاهش تجمع مردم در ساعت های پایانی روز انجام شده است؛ همچنین با مشارکت نیروهای داوطلب مردمی، طرح ضدعفونی شبانه معابر، خیابان های اصلی شهر، بوستان ها  و عابر بانک ها به صورت مستمر در حال انجام است.

او از شهروندان خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده تا حد امکان در خانه بمانند و موارد بهداشتی را به دقت انجام دهند.

با شناسایی ۲۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۵۵۲ نفر روند صعودی ابتلا در این استان همچنان ادامه دارد .تاکنون ۱۷ نفر در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.۱۶۸ نفر از مبتلایان به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۱۷۵ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۱۰ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.