به گزارش پورتال شهرستان اقلید، پیمان جبلی در این حکم خطاب به عابدینی نوشته است: «نظر به مراتب تعهد، سوابق و تجربیات ارزشمند فرهنگی و رسانه‌ای جناب عالی، به موجب این حکم شما را به‏ عنوان "معاون امور استان‌ها " منصوب می‏ نمایم.»

رئیس سازمان صداوسیما در این حکم به عابدینی ماموریت داده است تا با برنامه ریزی دقیق و پیگیری مستمر، همه تلاش خود‏ را برای تحقق این اهداف و برنامه‏‌ها صرف کند؛ «تحول در رویکرد، محتوا و سازوکار‌های اجرایی معاونت استان‌ها و مراکز استانی در جهت هویت محوری و عدالت گستری؛ تحکیم اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی و افزایش همگرایی و انسجام ملی با عنایت به تنوع فرهنگی و قومیتی استان‌های کشور؛ طراحی‏‏ ‏سازوکارهای‏ مناسب ‏به ‏منظور‏ همکاری، ‏هماهنگی‏ و ‏هم افزایی بیشتر‏ مراکز ‏استانی با‏یکدیگر‏ و‏ شبکه ‏های سراسری؛ بهره برداری حداکثری و حضور جدی و اثرگذار در فضای مجازی؛ تولید محتوای فاخر، با‏ توجه به نیاز‌های مخاطبان و ارتقاء کیفی تولیدات به‏ منظور تعمیق اثرگذاری برنامه ‏ها؛ حمایت از شبکه‏‌های استانی برای واکنش سریع به مسائل استان؛ اتکای‏ تولیدات ‏مراکز به ‏سند زیست ‏بوم اختصاصی استان‏‌ها ‏و ‏توجه ‏به اقتصاد‏ مقاومتی ‏به ‏عنوان‏ محور‏ محتوایی برنامه‏ سازی؛ کیفی‏ سازی، چابک‏ سازی و انعطاف ‏بخشی اقتضایی ساختار تولید و پخش مراکز استان‏ها؛ بهره ‏گیری از مزیت‏‌های نسبی استان ‏ها مانند ارتباط مستقیم و نزدیک با مردم و ظرفیت‏‌های اجتماعی، اقتصادی، گردشگری و ... در همه بخش ‏های کشور.»

جبلی در پایان حکم از خدمات و تلاش‌های مهدی رحمتی در طول مدت سرپرستی معاونت، تشکر کرده است.

عابدینی که پیش از این رییس خبرگزاری صدا و سیما بود، دارای مدرک دکترای علوم سیاسی با گرایش سیاست‌گذاری عمومی است. رییس مرکز چهارمحال و بختیاری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مدیر و سردبیر خبر استان‌های ایرنا، رییس دفتر ایرنا در ژاپن، معاون اخبار بین الملل، مدیر اتاق خبر و مدیر کل شبکه خبری العالم، مدیرکل اخبار خارجی و قائم مقام خبرگزاری صداوسیما از جمله سمت‌های پیشین دکتر عابدینی است.

عابدینی همچنین تجربه سال‌ها خبرنگاری، اجرا و کارشناس برنامه‌های تلویزیونی را داراست، تالیفات و مقاله‌هایی در زمینه خبر، رسانه و مطالعات بین الملل دارد. در برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه صداوسیما، دانشکده خبر و ... به عنوان استاد مدعو تدریس کرده است. او استاد راهنما و مشاور ده‌ها پایان نامه در دانشگاه‌ها را هم در کارنامه علمی دارد.

دکتر حسن عابدینی متولد شهرستان اقلید در شمال استان فارس می باشد.