به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به جایگاه رهبری در مکتب اسلام ناب محمدی(ص) اظهار داشت: هراندازه از زمان پیش می‌رویم نیاز به رهبری و لزوم وحدت و انسجام در سایه ولایت‌فقیه بیشتر احساس می‌شود.

وی از جایگاه قوه قضائیه در کشور سخن گفت و با تأکید بر اینکه این قوه باید مورد حمایت جدی تمام مسؤولان خرد و کلان کشور قرار داشته باشد تصریح کرد: حمله و هجمه به قوه قضائیه نتیجه‌ای جز هرج‌ و مرج و ناامنی کشور ندارد.

طالبی بابیان اینکه قوه قضائیه از نقدهای مشفقانه و منصفانه استقبال می‌کند خاطرنشان کرد: حریم این دستگاه عظیم نباید در انتقادها شکسته شود.

امام‌جمعه اقلید با بزرگداشت سالروز حماسه مردم آمل در سال 1360، یاد شهدا به‌ویژه شهدای این حماسه را گرامی داشت و به گوشه‌هایی از تاریخ سال 1357 و اشتغال نظامی فرودگاه مهرآباد به دستور بختیار برای جلوگیری از ورود امام(ره) به کشور و تلاش شاه با راهنمایی آمریکا در راستای حفظ سلطنت پوشالی خود اشاره کرد و گفت: دل‌های مردم فرودگاه واقعی ورود امام(ره) بود که شاه نتوانست آن را تصرف و اشغال کند.

خطیب جمعه اقلید در ادامه به جنایت‌های آشکار آمریکا در عراق، سوریه، یمن و ... اشاره کرد و از ظلم‌هایی مانند ترور، جنگ، تحریم اقتصادی، تهدیدهای نظامی و ... سخن گفت و بابیان اینکه رئیس‌جمهور پیشین آن‌ها تعهدات مذاکرات هسته‌ای را امضا می‌کند و رئیس‌جمهور جدید آن را قرارداد و معاهده‌ای احمقانه می‌خواند که باید لغو شود، تأکید کرد: این جنایتکاران و دروغ‌گویان، قابل‌اعتماد نیستند.

طالبی به نتایج و بخش‌هایی از خسارت‌هایی که به ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای وارد شد ازجمله کاهش تعداد سانتریفیوژها، اجرای پروتکل الحاقی مبنی بر بازدید گاه‌وبیگاه آن‌ها، بتن کردن قلب رآکتور آب ‌سنگین اراک، کاهش غنی‌سازی اورانیوم به سه درصد، باقی ماندن تحریم‌های بزرگ بانکی، عدم مدیریت منابع مالی خارج از کشور توسط خودمان و...اشاره کرد و بیان داشت: امروز به فرمایش امام(ره) که «به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد، او گرگ در لباس میش است» و نیز فرمایش مقام معظم رهبری که «به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نیستم... چراکه بدعهد و دروغ‌گو است» پی برده و درایت و دوراندیشی ایشان بیش‌ازپیش به اثبات می‌رسد.

امام‌جمعه اقلید تلاش دولت و وزارت امور خارجه کشور برای رسوا کردن آمریکا و بیان دروغ‌گویی و بدعهدی آن‌ها را خواستار شد و تصریح کرد: اگر اقتدار و همت ارتش، سپاه و ... از نظر نظامی، تسلیحاتی، مانورهای متعدد و ... زیر چتر فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری نبود اکنون آمریکای جنایتکار ایران را با نیروهای داعش و ... پر می‌کرد.

خطیب جمعه اقلید در پایان سخنان خود به حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو تهران اشاره و تلاش امدادگران و آتش‌نشانان جان‌برکف برای نجات مردم و اطفای حریق را ارج نهاد.