به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرنگار ایانا در استان فارس، سید علی آقا میرطالبی با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی و باغ ها ممنوع است، تصریح کرد: درصورت مشاهده این موارد ضمن تشکیل پرونده فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

وی اظهار کرد: این ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی حومه شهرستان در مناطق صغادالاسود، بنجیر و بیدبالا، چنارسنقر، جیلان، چشمه رسول اله و طغر آدر بسته بوده است.

میرطالبی یادآور شد: در راستای توقف عملیات تغییر کاربری اراضی، ضمن جمع آوری مصالح، صدور اخطاریه به متخلفان و دیوارنویسی به منظور جلوگیری از این عمل، نسبت به آموزش بهره برداران در زمینه روند تغییر کاربری اراضی و دریافت مجوزهای قانونی در این زمینه اقدام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تصریح کرد: متقاضیان تغییر کاربری باید قبل از اقدام به هر کاری درخواست خود را به اداره کشاورزی ارائه دهند تا پس از مطرح شدن در کمیسیون برحسب قوانین تصمیم نهایی گرفته شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی به منظور پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی گشت های سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان، به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متخلفین و سودجویان در اراضی کشاورزی و دریافت گزارشات مردمی است.