به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی  نماز جمعه امروز این شهر با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با برخی از انقلاب‌های دنیا و با اشاره به خون‌های ریخته شده در این انقلاب‌ها و قربانی شدن انسان‌ها و افکار و اندیشه‌ها اظهار داشت: در انقلاب اسلامی ایران با وجود اینکه طرف مقابل بر روی ما سلاح کشید، از سلاح استفاده نکردیم و سر لوله‌های تفنگ ارتشی‌ها گل قرار دادیم.

وی عنوان کرد: انقلاب ایران با ماهیت اسلامی، خاستگاه فطرت الهی انسانی و با رهبری عالمی به تمام معنا دینی و اسلامی شکل گرفت و همچنان نیز به همان صورت است.

طالبی ادامه داد: روح و محتوای انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قرآن و سنت پیغمبر اسلام (ص) است که باید اقشار مختلف مردم به‌ویژه مسؤولان هوشیار و مراقب باشند تا آسیبی به آن وارد نشده و دچار تحریف نشود.

امام‌جمعه اقلید بابیان اینکه رکن اصلی انقلاب ما، اسلام و ولایت و رهبری است که باید در تمام دوره‌ها حفظ شود، وحدت و انسجام ملی را رمز پیروزی و بقای انقلاب خواند و بر لزوم نگهداری آن تأکید کرد.

خطیب جمعه اقلید خدمت به محرومان، توجه کافی به مسائل دینی و مذهبی، حفظ استقلال و عدم وابستگی به بیگانگان، ارتقای علم و فناوری، تلاش برای رفع مشکلات معیشتی، اشتغال، ازدواج و... مردم به‌ویژه جوانان، تکیه‌بر توان داخلی و خودکفایی و... را ازجمله اهداف و اصول انقلاب خواند و همت جهادی در حفظ و صیانت از این آرمان‌ها و تحقق آن‌ها را خواستار شد.

طالبی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی نخستین کشوری بود که به برکت انقلاب اسلامی، نه‌تنها از شر ظلم و ستم طاغوت نجات یافت بلکه صدای مرگ بر آمریکا را در جهان فریاد زد و این استکبار جهانی را تحقیر کرد.

امام‌جمعه اقلید بابیان اینکه مردم ستون فقرات نظام اسلامی محسوب می‌شوند که امروز با حضور پرشور خود دین خود را ادا کردند از تمام اقشار مختلف مردمی ازجمله دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، کسبه و بازاریان، کارگر و کشاورز، کارمند و... برای خلق این حماسه و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و پاسخ محکم به یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر دشمنان نظام و انقلاب قدردانی کرد.

خطیب جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود شهادت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت و بر لزوم بهره‌گیری از فرمایش و سیره ایشان در زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: دفاع از زهرای مرضیه (س) منحصر به شیعه نیست بلکه ایشان در تمام اقشار مدافع دارند.

طالبی در پایان سخنان خود با تقدیر از موضع‌گیری به‌جای دو عالم بزرگوار استان فارس، حضرات آیات ایمانی و  دستغیب که به نشانه اعتراض نسبت به آنچه به بهانه پایتخت جوان در شیراز به نمایش گذاشته شد، جلسه را ترک کردند بیان داشت: شرم‌آور است که هرچند گاه یک‌بار به بهانه‌های واهی احساسات مردم مؤمن استان فارس را جریحه‌دار می‌کنند.

وی افزود: امیدواریم دیگر در هیچ جای کشور شاهد چنین برنامه‌ها و بی‌حرمتی‌هایی نباشیم.