به گزارش پورتال شهرستان اقلید، حسن نوروزی، سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم‌اینک در استان فارس خطوط ریلی اقلید - یزد، سورمق- اقلید- یاسوج، شیراز- بوشهر، شیراز- بندرعباس و شیراز- گلگهر در دست اجرا است که در سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به فارس بر افتتاح راه‌آهن اقلید- یزد تا پایان امسال تاکید شد.
وی ادامه داد: علاوه بر خطوط اصلی ریلی، چندین خط فرعی ریلی نیز نیاز است که به صنایع بزرگ این استان متصل شود تا به کاهش هزینه تولید و حمل و نقل کالا کمک کند.
او اظهار داشت: هم‌اینک در بخش‌های مختلف ۱۵۲ طرح و پروژه ملی با ویژگی استانی در فارس در دست پیگیری است که بهره‌برداری از آنها تحولات چشمگیری را رقم خواهد زد.
نوروزی گفت: در حوزه راهسازی نیز پروژه آزادراه شیراز- اصفهان از اهمیت بسیاری برخوردار است که در سفر اخیر دکتر نوبخت به فارس به این پروژه برای سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار و تخصیص کامل داده شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس ابراز امیدواری کرد که با حمایت مالی دولت و آورده شریک سرمایه‌گذار (وزارت دفاع)، این پروژه تا پایان امسال افتتاح شود.
وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات دولت طی سال‌های اخیر می‌توان به افزایش طول بزرگراه‌های این استان از ۸۶۱ کیلومتر به یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر و افزایش طول راه‌های اصلی از یک هزار و ۹۰۷ کیلومتر به ۲ هزار و ۳۰۹ کیلومتر اشاره کرد.